معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: وام ۱۰میلیون‌تومانی با سود ۵درصد برای مقاوم‌سازی بناهای با ارزش از سوی بانک مسکن پرداخت می‌شود. محمد آیینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: براساس آیین‌نامه دولت تا سقف ۱۰میلیون تومان برای مقاوم‌سازی و مرمت بناهای با ارزش با سود ۵درصد پرداخت می‌شود. بنابراین متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با معرفی‌نامه از سوی سازمان و مسکن و شهرسازی منطقه به بانک مسکن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در اولین قدم متقاضی باید مطمئن شوند که ملک آنها در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که برای این منظور باید به شهرداری منطقه مربوطه یا سازمان مسکن و شهرسازی با شرکت عمران و بهسازی مراجعه کنند تا مطمئن شود واحد مربوطه در بافت فرسوده قرار دارد و تسهیلات مربوطه شامل او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت مسکن با شش بانک مسکن، ملی، تجارت، ملت، صادرات و رفاه کارگران تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است، گفت: تمامی این بانک‌ها به شعب خود در استان‌ها ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی بانکی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده به مردم را ابلاغ کردند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به ویژگی‌های بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده باید دارای سه ویژگی خاص باشد، اولین ویژگی آن که از ۵۰‌درصد بنا از مقاومت لازم برخوردار نباشد یا ۵۰درصد آن عرض کمتر از ۳۰۰متر داشته باشد.