گروه مسکن - عضو هیات‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان ضمن هشدار به عواقب حرکت پرشتاب سرمایه‌ها به سمت خرید ملک دولت را به ساماندهی هر چه سریع‌تر سایر بازارهای اقتصادی توصیه کرد. مهندس مجید نیک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد با بیان این که عواقب خرید ملک برای سرمایه‌گذاری که چند سالی است در کشور باب شده جز بحرانی‌تر کردن اوضاع بازار مسکن عایدی نصیب کشور نخواهد کرد. خاطر نشان کرد: بازار مسکن در حال حاضر به شدت تحت تاثیر حجم خرید و فروش‌های سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و متقاضیان واقعی در این بازار هیچ توانی برای خرید ندارند.

این فعال ساختمانی در ادامه تصریح کرد: مسکن در شمال شهر تهران به ندرت در اختیار مصرف کننده واقعی است و بسیاری از افراد به ‌دلیل این که از سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها مغبون شده‌اند برای جبران ضرر و زیان خود به این بازار روی آورده‌اند و این طرز تفکر و نگرش سم است.

سیمان معضلی برای ساخت

عضو هیات‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان در بخش دیگری از گفت‌وگو به نحوه تامین سیمان توسط انبوه‌سازان و سازندگان شخصی ساختمان اشاره کرد و گفت: تامین سیمان معضل اصلی ساخت‌وساز به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت در حوزه سیمان توجیه اقتصادی ندارد و کارخانه‌ها تمایلی به اتمام پروژه‌هایشان ندارند و از همین رو بسیاری از کارخانه‌داران نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان خود سرمایه‌هایشان را به بخش ساختمان سرازیر می‌کنند.

نیک‌نژاد خاطر نشان کرد: در همین حال وقتی وزیر صنایع و معادن می‌گوید: با راه‌اندازی کارخانه جدید ظرفیت تولید سیمان به ۶۵میلیون تن خواهد رسید باید در نظر داشت که این اتفاق مشروط بر آن است که دولت سعی کند سیمان را از سبد حمایتی خارج کند تا سرمایه‌گذاران تشویق شوند منابعی برای توسعه کارخانه‌شان تامین کنند.