گروه مسکن :مدیرعامل موسسه معماری میرمیران گفت: یادمان و جایزه معماری میرمیران امسال برای دومین بار با حضور مسوولان وزارت مسکن و شهرسازی برگزار و به ۱۰ پایان‌نامه نمونه دانشگاهی در رشته‌های معماری جایزه و لوح اهدا می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، مهدی میرمیران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: همه ساله همزمان با روز معمار (سوم اردیبهشت) و سالگرد درگذشت زنده‌یاد سیدهادی میرمیران مراسم یادمان و جایزه معماری میرمیران در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال (روز سوم اردیبهشت) در مراسم یادمان و جایزه معماری این جایزه به ۱۰ پایان‌نامه نمونه دانشگاهی در رشته‌های معماری، شهرسازی و طراحی شهری اهدا خواهد شد. وی با بیان اینکه برای مراسم مزبور ۴۰ پایان‌نامه دانشگاهی ارائه و از سوی کارشناسان ۱۰ پایان‌نامه برتر انتخاب شده است، اظهار داشت: مضمون و محور اصلی برنامه‌های تدارک دیده شده برای این دوره از یادمان، جایزه میرمیران به معماران جوان و فارغ‌التحصیل رشته معماری اختصاص یافته و جایزه معماری میرمیران نیز به پایان‌نامه‌های ممتاز و نمونه دانشگاهی در رشته‌های معماری، شهرسازی و طراحی شهری اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم که فردا در خانه هنرمندان آغاز به کار می‌کند، بزرگداشت روز معمار و یادمان مهندس سیدهادی میرمیران (پدر معماری ایران) و اهدای جوایز دومین دوره جایزه معماری میرمیران است. ضمنا نمایشگاه آثار منتخب سیدهادی میرمیران، نمایشگاه پایان‌نامه‌های ممتاز دانشگاهی و نمایشگاه کتاب و نشریات معماری، شهرسازی و هنر در طول یک

هفته برقرار خواهد بود.