گروه مسکن- سحر باباخانی: عوارض شهری شامل نوسازی و پسماند که شهرداری تهران برای املاک مسکونی تعیین کرده موضوع بررسی روز گذشته شورای شهر تهران بود. به گزارش دنیای‌اقتصاد، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران با بیان این مطلب که در هفته اخیر با تماس‌ها و شکایات بسیاری از جانب شهروندان برای درخواست رسیدگی به ارقام نادرست درج شده در فیش‌های عوارض شهری مواجه بوده‌ایم، گفت: شهرداری باید در این رابطه به شهروندان اطلاع‌رسانی درستی ارائه می‌کرد، ولی مردم در حال حاضر در سردرگمی به سر می‌برند.

معاون مالی اداری شهرداری که در جلسه دیروز شورا حاضر بود در پاسخ به این انتقاد تصریح کرد: ۹۰درصد اطلاعات قبوض ارسالی به شهروندان درست بوده است.

پورزرندی همچنین با اشاره به ارسال ۱۵میلیون قبض به شهروندان در طی هفته گذشته گفت: از اواخر هفته قبل اطلاع‌رسانی در زمینه قبض‌ها شروع شده است.

پورزرندی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم فرمول‌های دریافت عوارض در شورا به تازگی از سوی شورای شهر تصویب شده و هنوز مردم با چگونگی این محاسبات آشنا نیستند.

معاون مالی اداری شهرداری در ادامه افزود : عوارض نوسازی در چهار قسط با چهار فیش و دو فیش نیز برای بدهی‌های معوقه و پسماند و در مجموع شش فیش به صورت یکجا به مردم ارسال شده است و این امر به لحاظ روانی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده که شهرداری قصد افزایش عوارض را دارد؛ در صورتی که این موضوع صحت نداشته و شهرداری براساس مصوبه شورای شهر تهران عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به هیچ عنوان عوارض شهری افزایش نیافته است.

همچنین در این جلسه معاون مالی اداری شهرداری با یادآوری مصوبات گذشته شورای شهر تهران گفت: در سال‌های قبل تنها یک فیش به صورت سالانه یعنی درست در شب عید به مردم تحویل داده‌ می‌شد که با پیشنهاد شورای شهر مقرر شد شهرداری هر سه ماه یک بار و به صورت اقساط عوارض را از مردم دریافت کند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

سخنگوی شورای شهر تهران نیز با اشاره به مشکلاتی که در برخی از قبوض برای شهروندان ایجاد شده است، گفت: اگر قرار باشد شهروندان برای رفع اشکال قبض های خود به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند با ترافیک بالای شهرداری مواجه خواهیم شد، به همین دلیل شهرداری باید فرمول جدیدی را برای اصلاح قبض‌ها به شهروندان ارائه دهد.