گروه مسکن - مهدیس فرقانی: بازار مسکن در خیابان فاطمی‌بعد از مدت‌ها رکود و کسادی، در اواسط اردیبهشت و اوایل خرداد ماه با رونق نصفه و نیمه همراه شد که مجددا از اواخر خرداد ماه بازار به خواب عمیق رکود فرو رفت، به طوری‌که اکثر مشاوران املاک در خیابان فاطمی‌رونق را در آن زمان مقطعی دانستند.

یکی از بنگاه‌داران گفت: «تعداد فروشندگان ملک در بازار بسیار کاهش یافته و مثل گذشته بازار مملو از فروشنده نیست؛ چراکه صاحبان ملک به این نتیجه رسیده‌اند قیمتی که آنها بخواهند برای فروش ملک خود تعیین کنند که باب میل خریداران باشد، صرفی به جز ضرر ندارد و به همین علت آنها دست از فروش کشیدند و تنها فروشندگانی در بازار حضور دارند که چکشان برروی پیشخوان بانک است. خریداران هم گویی اعتصاب کرده‌اند، زیرا در حال حاضر خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و همچنان منتظر افت بیشتر قیمت‌ها هستند. این مشاور در این رابطه در ادامه اظهار کرد: خریداران لازم است این قیمت‌ها را بپذیرند و آنهایی که قصد خرید ملک دارند، شروع به کار کنند، زیرا قیمت‌ها به حدی رسیده که جایی برای کاهش نداشته باشد و مدتی است که ثابت باقی مانده است و انتظار ادامه روند کاهش قیمت یک انتظار بیهوده است، زیرا همان طور که گفته شد، فروشندگان دیگر کاهش قیمت را در پیش نمی‌گیرند.
هم‌اکنون قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در فاطمی‌بین یک‌میلیون و 800‌هزار تا 2‌میلیون و 200‌هزار تومان از سوی مالکان اعلام می‌شود.