گروه مسکن - اداره کل استاندارد استان از شناسایی و توقیف مصالح ساختمانی غیر استاندارد خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از روابط عمومی اداره کل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران مهدی پورهاشم مدیرکل این سازمان با اعلام این خبر افزود: تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی با نام‌های تجارتی داریوش بتن، ‌میلاد بتن،‌ پیشرو بتن،‌ خلیج بتن شرق، تیرچه‌سازی باقرنژاد،‌ تیرچه عادل فتحی و تیرچه فتح‌الله فتحی فاقد نشان استاندارد می‌باشند.

وی در ادامه افزود: مصالح ساختمانی فوق در راستای کنترل بازار و همکاری با سازمان بازرگانی و تعزیرات حکومتی، توسط بازرسان این اداره کل به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید غیر مجاز، جمع‌آوری و از فعالیت و‌ احدهای مذکور نیز جلوگیری به عمل آمد.

پورهاشمی با اشاره به تصویب نامه شماره ۹۸۸۰/ت ۵۳۰۸۹۱، مورخ ۱۳/۱۲/۸۴ هیات محترم وزیران، یادآور شد: از ابتدای سال۸۷ تولید و عرضه کلیه مصالح و فرآورده‌های ساختمانی بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع اعلام شده است.

وی گفت: بر این اساس مصرف‌کنندگان مصالح و فرآورده‌های ساختمانی اعم از سازندگان و پیمانکاران موظف هستند از مصالح استاندارد و تولید‌کنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد استفاده کنند.

وی افزود:‌ با همکاری و هماهنگی کلیه سازمان‌های ذی‌ربط در استان شامل استانداری، صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی، بازرگانی، نظام مهندسی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها از تولید، عرضه و به کارگیری مصالح غیر استاندارد جلوگیری خواهد شد و ضمن توقیف و جمع‌آوری مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد، نام واحدهای متخلف نیز از طریق رسانه‌ها به مصرف‌کنندگان معرفی خواهد شد.