عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی ایران با انتقاد از واردات بی‌رویه این محصول به کشور به دلیل عدم‌اعمال تعرفه‌های مناسب گفت: در حال حاضر فقط ۴۰ درصد ظرفیت واحدهای تولید‌کننده پروفیل یو.پی.وی.سی در کشور فعال است. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود صداقت در یک نشست خبری اظهار داشت: تاکنون ۲۹ کارخانه در صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی احداث شده‌اند که هم‌اکنون تنها ۴۰ درصد آنها فعال هستند و بقیه به دلیل واردات بی‌رویه، بازار مناسبی را برای تولید و فروش محصول خود در اختیار ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد پروفیل

یو.پی‌.وی.سی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر تعرفه واردات این محصول به کشور ۱۰ درصد است؛ ولی بر اساس مصوبه کمیسیون ماده یک در اوایل سال‌جاری این رقم ۳۰ درصد تعیین شد که تاکنون اجرایی نشده و در انتظار طی شدن مراحل تایید توسط کابینه جدید دولت است.

صداقت با تاکید بر اهمیت نقش صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی در ساخت پنجره‌های دوجداره به منظور جلوگیری از هدر رفتن انرژی گفت: در حال حاضر سالانه ۳۰ هزار تن از این نوع پروفیل در کشور مصرف می‌شود، این در حالی است که بر اساس مصوبه هیات دولت برای عایق سازی ساختمان‌ها در کشور به ۸۳ میلیون پنجره دوجداره نیاز است و این مساله افزایش تولید پروفیل یو.پی.وی.سی را ضروری می‌سازد. به گفته وی، استفاده از پنجره‌های دو جداره انرژی مصرفی منازل مسکونی را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. وی قیمت پایه هر متر‌مربع پنجره دو جداره با استفاده از پروفیل یو.پی.وی.سی سه محفظه و دارای شیشه دو جداره ۴ و ۶ میلی متری را ۷۰ هزار تومان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ویستا بست در ادامه با بیان اینکه قیمت پروفیل یو.پی.وی.سی تولید این شرکت ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان‌تر از تولیدات آلمانی است، گفت: پروفیل تولید داخل از سطح کیفی هم‌تراز با تولیدات اروپایی برخوردار است و علاوه‌بر این سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی ایران داشته و در مقابل تابش آفتاب نیز مقاوم‌تر است. محمد جواد اقدامیان، رییس هیات‌مدیره شرکت ویستابست نیز در این نشست خبری با اشاره به تولید سالانه ۱۰ هزار تن پروفیل یو.پی.وی.سی توسط این شرکت گفت: فعالیت ویستابست از سال ۸۵ با بهره‌برداری از شش خط تولید آغاز شد و چهار خط تولید جدید نیز طی دو ماه آینده در این واحد افتتاح خواهد شد که به این ترتیب ظرفیت تولید کارخانه به ۱۶ هزار تن می‌رسد.