گروه مسکن - مهدیس فرقانی: این روزها اکثر خریداران در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در شهر ری با سرمایه 20 تا 30 میلیون تومانی نزد مشاوران املاک مراجعه می‌کنند، زیرا تصور می‌کنند با توجه به کاهش قیمت در بازار مسکن طی چند ماه اخیر می‌توانند با این مبلغ به راحتی صاحبخانه شوند!

تعدادی از بنگاهداران فعال در مناطق مختلف شهرری در رابطه با وضعیت فعلی بازار مسکن این محدوده به دنیای اقتصاد اظهار کردند: این روزها اکثر خریداران بر این باورند که با ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان می‌توان صاحبخانه شد، اما این طرز تفکر آنها از رسانه‌ها و مسوولان بازار مسکن نشات می‌گیرد. آنها زمانی که متوجه می‌شوند با این مبلغ نمی‌توانند واحد دلخواه خود را خریداری کنند بسیار متعجب و دلخور می‌شوند که چرا با توجه به میزان کاهش قیمتی که صورت گرفته همچنان قیمت‌ها بالا است.برخی از بنگاهداران در شهر ری در ادامه تصریح کردند: توقع خریداران در بازار مسکن بسیار زیاد است قیمت مسکن در شهر ری کاهش داشته، اما نه خیلی زیاد ، اما خریداران فکر می‌کنند قیمت‌ها باید به اندازه‌ای افت کرده باشد که بتوانند خرید کنند. هنگامی که آنها می‌شنوند قیمت مسکن در تهران کاهش یافته پس نتیجه می‌گیرند میزان قیمت در مناطق دیگر هم به همین ترتیب باید کاهش یافته باشد.مشاور املاکی دیگر در این باره گفت: ما این دسته از خریداران را تشویق به خرید واحدهایی می‌کنیم که از وام بهره‌مند باشند و مبلغی هم در دست مستاجر باشد، اما آنها این مساله را قبول ندارند و به هر ترتیبی که شده می‌خواهند خواسته خود را عملی کنند.
در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان مسکونی نوساز در شهر ری بین 800 هزار تا یک میلیون و 100 هزار تومان اعلام شده است.