برج میلاد و یک ابهام بزرگ

نمایی از رستوران خالی برج میلاد

گروه مسکن - سحر باباخانی: سرانجام پس از گذشت یک سال از بهره‌برداری و افتتاح نهایی برج میلاد، خبرنگاران حوزه شهری که به شکل مداوم در برنامه‌های شهرداری تهران حضور داشتند، شب گذشته میهمان رستوران گردان برج میلاد شدند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، خبرنگاران جزو اولین گروهی بودند که منظره شب پایتخت را از این رستوران و از ارتفاع ۴۳۵ متری برج میلاد مشاهده کردند.

این بازدید در حالی صورت گرفت که به همراه خبرنگاران ۱۵ نفر اولی که برای بار نخست از تونل توحید عبور کرده بودند در رستوران گردان زیبا و مجلل این برج عظیم مورد تقدیر شهرداری قرار گرفتند.

خبرنگاران سرانجام پس از بارها پیگیری از مراحل پیشرفت فاز نهایی برج میلاد که شامل تکمیل و افتتاح رستوران گردان این برج بود، به دعوت شهرداری تهران از تجهیزات این رستوران دیدن کردند.

جدای از مبلمان و طراحی زرد و قرمز و مجلل این محیط آنچه بیش از پیش خودنمایی می‌کرد، این بود که رستوران گردان برج میلاد با طراحی منحصر به فرد و هزینه بالای خود اگرچه به اتمام رسیده، ولی هنوز پیمانکار مشخصی برای استفاده نهایی از آن از سوی شهرداری انتخاب و معرفی نشده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، اوایل نیمه دوم سال ۸۸ اعلام شد که مناقصه رستوران محیطی برج میلاد برگزار و پیمانکار آن مشخص شده، ولی این خبر تکذیب شد و در حال حاضر رستوران مجهز و مدرن این برج بلا استفاده باقی مانده است.

این در حالی است که پایتخت‌نشینان با دیدن منظره برج میلاد همواره با این ابهام بزرگ روبه‌رو می‌شوند که در صورت افتتاح رسمی این رستوران و سایر رستوران‌های محیطی آن باید مانند بازدید این سازه برج از ماه‌ها پیش به فکر رزرو جا باشند و آیا بالاخره خواهند توانست از عهده پرداخت هزینه صرف یک وعده غذا در این رستوران برآیند یا اینکه آیا شهرداری برای اقشار کم‌بضاعت و متوسط جامعه تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است؟

آیا خاطره شیرین بازدید خبرنگاران برای سایر افراد نیز تکرار خواهد شد؟