سیمان در تهران کافی و بیش‌از نیاز تولید است

گروه مسکن- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پاسخ به گزارش «دنیا‌ی‌اقتصاد»، گفت: سیمان در تهران کافی است و نگرانی‌ها درباره کمبود این مصالح‌ساختمانی بی‌مورد است. دنیا‌ی‌اقتصاد دو روز پیش در گزارشی به نقل از فعالان ساختمانی از تغییر شرایط عرضه سیمان در تهران خبر داد و نوشت فروش سیمان توسط برخی کارخانه‌ها به‌صورت نقدی انجام می‌شود ضمن اینکه در برخی مناطق، عرضه سیمان کاهش پیدا کرده است و به همین خاطر، نگرانی‌هایی از بابت افزایش قیمت سیمان در بازار به‌وجود آمده است.

این در حالی است که محمدحسن پورخلیل دبیر انجمن سیمان کشور نقدی فروختن تولیدکنندگان سیمان را حق طبیعی آنها اعلام کرده و تصریح کرده است: انجمن سیمان در این مورد شدیدا از کارخانه‌ها حمایت می‌کند.

وی همچنین اعلام کرده است: هم‌اکنون سیمان در استان تهران به اندازه کافی و حتی بیش‌از نیاز، تولید و توزیع می‌شود و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

متن پاسخ انجمن کارفرمایان صنعت سیمان به گزارش «دنیای‌اقتصاد» را در زیر بخوانید:

در ارتباط با مطلب درج شده توسط گروه مسکن در شماره ۲۱۰۴ مورخ ۲۵/۰۳/۸۹ در خصوص نگرانی از افزایش احتمالی قیمت سیمان در استان تهران، توسط تعداد قلیلی از عوامل بازار ساخت و ساز که معلوم نیست به چه علتی خود را نماینده مسکن مهر می‌دانند، به اطلاع کلیه مصرف‌کنندگان محترم سیمان کشور می‌رسانیم که سیمان در استان تهران به مقدار کافی و حتی بیش از نیاز تولید و توزیع می‌شود و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

گواه مطلب اینکه کارخانجات منطقه تهران (سیمان تهران، آبیک، شمال، فیروزکوه و فراز فیروزکوه) از ابتدای سال تا روز جاری (۲۶/۰۳/۸۹) بیش از دو میلیون تن سیمان در حوزه جغرافیایی تهران معادل ۱۳ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل سیمان توزیع کرده و تحویل داده‌اند. اگر نگرانی به مفهومی که در مقاله روز سه‌شنبه ۲۵/۰۳/۸۹ چاپ شده بود عبارت از نقد فروختن برخی از کارخانجات منطقه تهران است که این حق طبیعی تولیدکنندگان سیمان بوده و این انجمن در این مورد شدیدا از کارخانجات حمایت می‌کند.

راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت واحد اول سیمان آبیک در چند ماهه اخیر به ظرفیت ۵/۲ میلیون تن در سال نه تنها تامین‌کننده نیاز منطقه است، بلکه همان‌طوری که در مقاله اشاره شده نیز قید گردیده است بخشی از تولیدات خود را جهت تنظیم بازار به استان‌های آذربایجان غربی و شرقی ارسال می‌کنند.

در پایان از عده قلیل عوامل ساخت و ساز که اطلاعات مقاله فوق را تامین کرده‌اند، استدعا داریم از ایجاد جو بازار آزاد جلوگیری و از دخالت در اموری که مربوط به آنها نیست بپرهیزند. در صورت تکرار این مطالب برای دست‌اندرکاران صنعت سیمان شکی باقی نمی‌گذارد که حتما منافع این عده قلیل در ایجاد بازار سیاه بوده و از افزایش قیمت سیمان در بازار آزاد سود می‌برند.