گروه مسکن- پیمانکارانی که کمتر از ۵۰ میلیون تومان از شهرداری تهران طلب دارند به زودی طلب خود را دریافت می‌کنند. معاون مالی و اداری شهرداری تهران به معاونان مالی و اداری مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران دستور داد تا تمام قراردادهای زیر ۵۰ میلیون تومان را با پیمانکاران تسویه کنند. به گزارش روابط عمومی‌معاونت مالی اداری شهرداری تهران، حسین محمد پورزرندی با اشاره به تعداد شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری، افزود: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ قرارداد پیمانکاری وجود دارند که هر کدام مبالغ قراردادشان زیر ۵۰ میلیون تومان است. پورزرندی همچنین با اشاره به فاینانس‌های خارجی اظهار کرد: یک میلیارد یورو برای پروژه‌های بزرگ شهری فاینانس گرفتیم که تونل صدر- نیایش، امام علی و مترو صادقیه از جمله آنها است. وی امکان دریافت فاینانس و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را معلول رتبه بندی مالی شهرداری تهران دانست و اضافه کرد: رتبه‌بندی مالی شهرداری تهران که در آن رتبه مناسبی کسب کردیم توسط یک گروه بین‌المللی صورت گرفت که این گروه برای تعیین رتبه به ارزیابی همه جانبه از مجموعه مدیریت شهری پرداختند.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با تاکید بر این که هیچ پروژه نیمه تمام در شهرداری وجود ندارد، گفت: داشتن یک پروژه نیمه تمام یعنی یک هزینه سنگین که با توجه به شرایط بحرانی امروز، شهرداری باید اقداماتی را در حوزه مالی به منظور کاهش هزینه‌های پروژه‌های خود انجام دهد. به گفته وی افزایش کیفیت یکی از این اقدامات ضروری است؛ چراکه کیفیت پایین به معنی تحمیل هزینه مجدد در هزینه تمام شده است. پورزرندی ادامه داد: زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و قیمت تمام شده از دیگر این اقدامات است که در مدیریت شهری سعی داریم به آن بپردازیم.

اوضاع رفاهی کارکنان شهرداری

قائم‌مقام معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه تقاضای وام در شهرداری در حال حاضر اشباع شده است ، اعلام کرد: هیچ متقاضی وامی‌وجود ندارد.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از روابط عمومی‌معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، ناصر امانی، افزود: وام قرض‌الحسنه کارکنان تا سقف ۹ میلیون تومان افزایش یافته و درخواست وامی‌که پرداخت نشده باشد وجود ندارد. قائم‌مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به سود اعلام شده از سوی بانک شهر و صندوق ذخیره گفت: برگه‌های سهام صندوق ذخیره و بانک شهر آماده توزیع بین کارکنان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه معیشت و رفاه کارکنان شهرداری تهران، گفت: موضوع وام، مسکن و درمان در این حوزه مورد توجه بود که به این منظور برای درمان کارکنان شهرداری سرانه ۴۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که جزو سه رتبه اول خدمات درمانی در کشور است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران دارای ۱۰ میلیون مشتری دائم و میلیون‌ها بیننده و شهروند است که روزانه تهران را می‌بینند، افزود : شهرداری تهران در چند سال اخیر تبدیل نگاه از «انسان سازمانی» به «سازمان انسانی» را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه تلاش کرده است و راهکارهایی نیز با تدبیر شهردار تهران در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به امنیت شغلی، افزایش رفاه و رسیدگی به وضعیت معیشت و ثروت سازی و همچنین تامین آتیه اشاره کرد.