پاسخ نیکزاد به انتقادها از مسکن‌مهر

«... موضوع اصلی حاشیه‌های قضیه از جمله آب و برق است که زمان بیشتری را می‌طلبد» گروه مسکن: علی نیکزاد وزیر مسکن گفت‌وگوی کوتاه، اما پرمحتوایی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انجام داده و محور آنچه در این گفت‌وگو مطرح کرده را به ماجرای «درخواست از وزیر مسکن برای بازدید سرزده از پروژه‌های مسکن‌مهر» اختصاص داده است. «دنیای‌اقتصاد» ۲۳ آبان در گزارشی با عنوان «آقای نیکزاد سرزده سفر کنید» به وزیر مسکن پیشنهاد کرد برای کنترل دقیق انبوه‌سازان حاضر در زمین‌های ۹۹ساله، برنامه سفرهای استانی را که تقریبا هفته‌ای دو بار انجام می‌دهد به مسوولان مسکن استان اعلام نکند تا مشخص شود آیا کارگاه‌های ساختمانی مسکن‌مهر در طول هفته نیز همچون زمان سفر وزیر، پرجنب‌وجوش به فعالیت مشغول هستند یا اینکه کارها، نیمه‌تعطیل و با سعه‌صدر انجام می‌شود.

این پیشنهاد اکنون پاسخ غیرمستقیم وزیر مسکن را در پی داشته به‌طوری‌که روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به منتقدانی که مطرح کرده بودند پروژه‌های مسکن‌مهر تعطیل شده است و هنگام بازدید وزیر مسکن فعالیت آنها آغاز می‌شود، به نقل از وزیر مسکن نوشت: «کار ساختمانی این‌طور نیست که شما اگر امروز می‌خواهید بروید یک استانی، ‌وقتی در آن استان ساختمان کار نشده یک شبه بتوان ساختمان بنا کرد! کار ما طوری نیست که یک شبه یا دو شبه بتوان ساختمان ساخت مگر بازدید از اداره‌ است که بتوان در ظرف چند ساعت فضای اداره و کارمندان را مرتب کرد؟!» به گزارش دنیای‌اقتصاد، علی نیکزاد که طی این دوره تمام توان خود را برای نظارت و پیگیری ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر گذاشته و همانطور که گفته شد هفته‌ای دو حتی سه سفر استانی برای این موضوع انجام می‌دهد، در بخشی از گفت‌وگوی خود با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به بعضی از مشکلات و تنگناهای مسکن‌مهر نیز اشاره کرده است: «با پیگیری‌ها و بازدیدهای انجام شده، بر اساس گزارش‌های موجود کار‌ها در حال انجام است، اما گستره کار نیازمند زمان بیشتری برای بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر است.» وزیر مسکن همچنین در این گفت‌وگو به نوعی دستگاه‌های خدمات‌رسان را برای تسریع در ارائه خدمات حیاتی به واحدهای مسکونی‌مهر مورد خطاب چندباره قرار داده و اینطور ماجرای آب‌وبرق مسکن‌مهر را تشریح کرده است: «هم‌اکنون بیشتر پروژه‌های مسکن مهر در مرحله سفت کاری است اما موضوع اصلی آن حاشیه‌های قضیه از جمله رساندن آب و برق و ... به این پروژه‌ها است که زمان بیشتری را می‌طلبد.»

اکنون به نظر می‌رسد راه مسکن‌مهر هر چقدر ساخت‌وسازها به مراحل تحویل نزدیک می‌شود، احتمالا سخت‌تر خواهد شد چرا که سال گذشته که هنوز زمین‌ها به اسکلت و سقف تبدیل نشده بودند، کسی از اینکه این زمین‌ها به آب و برق و سایر خدمات مجهز نیستند، خبر نداشت و جالب آنکه صدای این موضوع نیز بلند نشده بود. اما حالا با رسیدن به زمان بهره‌برداری از تعداد محدودی از واحدها، عوامل در تلاش برای تجهیز خدمات برآمده‌اند. آیا این احتمال وجود دارد که در جریان تحویل مسکن‌مهر به متقاضیان مانع و مشکل تازه‌تری پدیدار شود؟