دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۲۰‌هزار‌هکتار زمین و ۲۰۰ مجتمع دانشگاهی دارد. به گزارش «ایلنا»، مهندس غلامعلی شهرکی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: دانشگاه آزاد متجاوز از ۲۰‌هزار‌هکتار زمین در قالب ۲۰۰ مجتمع دانشگاهی دارد که هر کدام حداقل ۵۰‌هکتار و حداکثر‌هزار و ۲۰۰‌هکتار وسعت دارند.

وی ادامه داد: با دستور آیت‌‏ا... هاشمی رفسنجانی و تدبیر و درایت دکتر جاسبی، کمیته‌‏ای جایگزین شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم شد که دکتر فلاحیان، از شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک نماینده از وزارت مسکن و بنده از دانشگاه آزاد اعضای آن هستیم.

به گفته شهرکی، این کمیته ۵۳۰ مصوبه در مورد واحدهای دانشگاهی داشته است که ۳۰۰ واحد و مرکز بر طبق برنامه‌‏های ۱۰ ساله و ۲۰ ساله بنا شده است.

وی یادآور شد: برای انجام پروژه‌‏های عمرانی مصوبات را به ادارات منابع طبیعی می‌‏دهیم و براساس مصوبه سال ۷۲ شورای عالی شهرسازی، آنان زمین در اختیار قرار می‌‏دهند.

وی در خصوص فضاهای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۲‌میلیون متر مربع فضای عمرانی، یک و نیم‌میلیون متر مربع در دست ساخت و ۵۰۰ پروژه عمرانی در حال اجرا داریم که بیش از ۴۰۰ پیمانکار بر روی آنها فعالیت می‌‏کنند.

وی با اشاره به اینکه ما اجازه استفاده بی‌‏جهت از امکانات دولتی را به هیچ فردی نخواهیم داد، افزود: ما اعتباری را که از محل دریافت شهریه‌‏های دانشجویی به بخش عمرانی داده شده را به درستی و در محل آن مصرف کنیم تا حقوق هیچ ‌‏کس ضایع نشود.

وی خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی گفت: زمان بهره‌‏برداری از پروژه‌‏های عمرانی را کنترل کنید، چرا که برخی از پیمانکاران بهره‌‏برداری از پروژه‌‏های یکساله را برای سود بیشتر، بیش از ۵ سال به تعویق می‌‏اندازند.