افزایش تولید مسکن در سال جاری

کاهش یا حذف قیمت زمین، ‌پرداخت تسهیلات بانکی،‌ کمک به انبوه‌سازان و تولیدکنندگان برای ساخت مسکن اجاره‌ای یا برای فروش از عمده‌ترین برنامه‌های دولت برای افزایش تولید مسکن است. سید بهلول حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب گفت: افزایش تولید مسکن در سال جاری یکی از عمده‌ترین برنامه‌های دولت است که قرار است به منظور حل مشکلات بخش مسکن در سال جاری اجرایی شود.

به گفته وی، کاهش یا حذف قیمت زمین از هزینه‌های مسکن،‌ پرداخت تسهیلات بانکی، ‌کمک به انبوه‌سازان و تولید‌کنندگان برای ساخت مسکن اجاره‌ای یا برای فروش از عمده‌ترین برنامه‌های دولت برای افزایش تولید مسکن در سال جاری است.

وی تاکید کرد: ‌این در حالی است که دولت به وزارت مسکن و شهرسازی اجازه داده است که در صورت کمبود و نیاز به مصالح ساختمانی برای اجرای پروژه‌های ساخت‌و‌ساز اقدام به واردات مصالح ساختمانی بکند.

حسینی با اشاره به اینکه قطعا در صورت افزایش تولید مسکن، ‌قیمت‌ها متعادل می‌شود،‌ گفت:‌ در صورت افزایش ساخت و سازها در راستای برنامه‌های دولت، نه تنها از افزایش قیمت مسکن جلوگیری می‌شود، بلکه قیمت‌ها منطقی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن باید از حالت بورس بازی خارج شود،‌ افزود:‌ با توجه به اینکه مسکن یک کالای اساسی و مورد نیاز مردم است، لذا باید از حالت بورس بازی و خرید و فروش خارج شده و به صورت متعارف و عادی معامله شود.

حسینی دریافت مالیات از خانه‌های خالی و تعیین مالیات‌های مضاعف برای خرید و فروش‌های بیش از یک بار را از موارد عمده برای خروج مسکن از حالت بورس بازی اعلام و تاکید کرد:‌ هم‌اکنون دولت در حال پیگیری و بررسی برای ارائه راهکارهایی برای خروج مسکن از حالت بورس بازی است.