گروه مسکن- همکاری وزارت کار و امور اجتماعی با وزارت مسکن و شهرسازی برای خانه دار کردن کارگران در دستور کار قرار گرفت. در این راستا، وزیر کار و امور اجتماعی نیز گزارشی درباره تامین مسکن کارگران تهیه کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، در حال حاضر بیش از ۶۰‌درصد از سبد هزینه‌های خانوار به مسکن اختصاص دارد که در این راستا وزارت کار درصدد تدوین برنامه ای برای تقلیل این سهم به ۳۵‌درصد است.

با اجرای طرح مذکور هزینه‌های تامین مسکن در سبد خانوار بیش از ۳۵‌درصد نخواهد بود که در این راستا زمین ارزان قیمت یا رایگان در اختیار کارگران قرار خواهد گرفت تا از این طریق طیف کارگران بدون مسکن دارای مسکن ارزان قیمت شوند.

با توجه به این که یکی از معضلات فعلی قشر کارگر تامین مسکن و سرپناه است، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت مسکن و شهرسازی در حال برگزاری جلسات و بحث‌های لازم در این خصوص هستند و این دو وزارتخانه حمایت‌های جدی خود را از کارگران برای خانه‌دار شدن آنها آغاز کرده‌اند.

همچنین موضوعی که به طور پراکنده از سوی بعضی از دست‌اندرکاران برای افزایش بن کارگری تا سقف ۱۵‌هزار تومان مطرح می‌شود، از نظر کارشناسان برای حل مشکل مسکن کارگران راهگشا نیست، به نحوی که وزیر کار و امور اجتماعی در اظهارات اخیر خود اعلام کرده است حل مشکل مسکن کارگران فقط از طریق اعطای مسکن به آنان باید دنبال شود. یکی از برنامه‌های وزارت کار و امور اجتماعی در سال جاری تامین مسکن برای حداقل ۲۰۰‌هزار کارگر است که همکاری نهادهای ذی‌ربط برای تحقق این برنامه امری لازم و ضروری است.