مسوول ستاد ایرانی بازسازی عتبات عالیات گفت: به همت مردم ایران ۹۰طرح برای بازسازی عتبات عالیات در عراق اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، منصورحقیقت پور در گردهمایی ستادهای بازسازی عتبات عالیات و خیرین خراسان جنوبی در بیرجند افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۰۰۰میلیارد ریال مورد نیاز است. وی با اشاره به اجرایی شدن ۳۰طرح عمرانی در نجف اشرف گفت: گسترش صحن حرم حضرت علی(ع) از جمله برنامه‌های در دست اقدام این ستاد است.

او افزود: برای اجرای این طرح شامل تملک هتل‌های اطراف حرم، ایجاد صحن حرم در دوطبقه در مجموع به وسعت ۷۰هزار مترمربع، دارالضیافه، موزه، کتابخانه زهراشناسی و علی‌شناسی بیش از ۱۲۰۰میلیارد ریال مورد نیاز است. وی از اجرای بزرگترین طرح ایران در کربلا نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که عملیات حفاری آن از عمق هفت متری آغاز می‌شود، حرم حضرت ابوالفضل(ع) از طریق زیرزمین به حرم حضرت امام حسین(ع) متصل می‌شود. او ادامه داد: برای مطالعات این طرح بیش از ۵/۱میلیارد ریال هزینه شده است.

وی میزان کمک‌های مردم ایران به بازسازی عتبات عالیات را ۶۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این کمک شامل مصالح ساختمانی، فرش، کمک‌های نقدی، سنگ گرانیت و سایر ملزومات بوده است. مسوول ستاد ایرانی بازسازی عتبات عالیات گفت: در این راستا ۲۰۰۰ کامیون نیز توسط ستاد برای حمل مصالح ساختمانی به عراق اعزام شده‌اند که از این تعداد ۹۰دستگاه از استان خراسان جنوبی بوده است.