با تشکر از روزنامه شما که یک ستون به مخاطبان اختصاص داده‌اید. یکی از همین اخباری که روزنامه‌ها البته از زبان تصمیم‌گیران دولت پیش از آغاز سال منتشر کردند، در خصوص ارزانی خانه بود. به طوری که یک روزنامه در تیتر اول خود نوشت قیمت هر متر مربع خانه بین ۱۰۰تا ۴۰۰هزار تومان کاهش پیدا کرد، در حالی که اوضاع بازار مسکن گویای واقعیت دیگر بود.

یکی دیگر از روزنامه‌ها نیز به نقل از برخی مسوولان و دست‌اندرکاران نوشتند برای خرید خانه عجله نکنید ارزانی در راه است، ما مخاطبان هم که رسانه‌ها را امین خود می‌دانیم و به گفته‌های مدیران اعتماد داریم از خرید صرف‌نظر کردیم غافل از اینکه موج گرانی با امواج سهمگین‌تری در کمین بازار مسکن بود.

نمونه عینی افزایش قیمت مسکن طی ۲ماه پایانی سال تا ماه‌های اولیه سال جدید افزایش ۵۰۰هزار تومانی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در برخی از محله‌های جنت‌آباد است. دولت همواره خبر از ارزانی قیمت‌ها می‌دهد، اما تا به حال هیچ عملکرد مثبتی برای کاهش قیمت مسکن انجام نداده است.

طی ماه‌های اخیر قیمت مسکن نه تنها ارزان نشده، بلکه بالاتر نیز رفته است.

دست‌اندرکاران و مسوولان همواره در تحلیل آماری بازار مسکن اعلام کردند که بیشترین موج گرانی در نیمه دوم سال ۸۵ بوده، در حالی که هم اکنون با گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز سال ۸۶ قیمت مسکن روند صعودی خود را حفظ کرده است.

من از شما به عنوان حامی و مدافعان حقوق مردم می‌خواهم که از افراد بدون خانه دفاع کنید. همچنین می خواهم از تریبون خوانندگان به رییس‌جمهور که عدالت محوری را همواره اعلام می‌کند بگویید این همه گرانی انصاف نیست!

از نظر من به عنوان یکی از متقاضیان مسکن که همواره اخبار مربوط به آن را در رسانه‌ها پیگیری می‌کند. مسوولان دلایل افزایش نقدینگی را ناامنی سایر بازارها اعلام می‌کنند که این بهانه تراشی بیش نیست، عوامل گرانی سودجویان هستند.

چرا که در صورت کاهش قیمت همین واسطه‌ها و دلالان متضرر می‌شوند.

ک.الف