با برقراری رابطه دوسویه میان مدیریت شهری و شهروندان می‌توان به شهری سالم، اخلاقی، ارزشی و معنوی دست یافت و مدیریت شهری از امکانات لازم برای ایجاد چنین فضایی برخوردار است. به گزارش فارس، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت: باید رابطه درونی و مستمر میان شهروندان و مدیریت شهری تقویت شود.

مرتضی طلایی افزود: شورای شهر برای حل مشکلات مردم کاملا از راهکارهای قانونی استفاده خواهد کرد و از شهرداری‌های مناطق به هیچ عنوان تقاضایی خارج از چارچوب قانون نخواهیم داشت.وی با اشاره به ظرفیت موجود در فرهنگسراها، مساجد، هیات‌های مذهبی، اصناف، نهادها و تشکل‌های مردمی تاکید کرد: مدیریت شهری می‌تواند از این ظرفیت‌های سازمان یافته برای حل مشکلات شهر و مردم به خوبی استفاده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر این که با انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان تمام معضلات، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی شهر را حل کرد، افزود: اگر نگاه فرهنگی نباشد نمی‌توان از راه‌‌های سریع برای حل مشکلات استفاده کرد. د‌رصورتی که نگاه فرهنگی نسبت به مسائل داشته باشیم انتخاب ابزار مناسب برای مواجهه با مشکلات نیز راحت‌تر خواهد بود. طلایی با اشاره به فعالیت دفتر مردمی خود در منطقه ۲۰ شهرداری تهران (شهرستان ری) و انجام ملاقات‌های عمومی با شهروندان در این دفتر‌ اظهار داشت: بر اساس اظهارات مقام معظم‌رهبری، «ری» قبله معنوی شهر تهران است و نگاه مدیران اجرایی نیز به آن باید با توجه به این مساله باشد. بر همین اساس شهرری در همه چیز باید نمونه باشد و لازم است که فعالیت‌هایی به صورت اولویت بندی شده و گام به گام برای تحقق این هدف انجام گیرد. وی با بیان این که ساکنان شهرستان ری را عمدتا اقشار کم درآمد و محروم تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه تاریخی شهر ظرفیت‌های زیادی در شهرری وجود دارد که فرصت‌های مناسبی برای مدیریت شهری تلقی می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکلات مطرح شده توسط شهروندان در ملاقات‌های مردمی چه بوده است، ‌گفت: تا‌کنون در ۳ منطقه با شهروندان ملاقات مردمی داشته‌ام و عمده‌ترین مشکلاتی که عنوان شده است، مربوط به تخلفات ساختمانی است که تبدیل به یک رویه در شهر شده است. متاسفانه برخی از شهروندان در روند ساخت مرتکب تخلف می‌شوند و بعد از آن برای گرفتن مجوزهای قانونی به شهرداری مراجعه می‌کنند. به تر است شهروندان قبل از وقوع تخلف نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند. طلایی افزود: دریافت خدمات و تسهیلات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، بهداشتی، ورزشی و حمل‌ونقل عمده‌ترین و مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده از سوی مردم تاکنون بوده است.