چهارمین جلسه کمیته حمایت از تامین مسکن گروه‌‏های کم درآمد استان گیلان برگزار شد. به گزارش «ایلنا»، در این جلسه که به منظور تسریع و تسهیل در امر خانه‌‏دار شدن اقشار کم درآمد و اجرای بند«د» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۸۶ برگزار شد، استاندار گیلان گفت : با توجه به افزایش قیمت مسکن در محیط‌های شهری و روستایی دسترسی افراد به مسکن به یک پدیده سخت تبدیل شده است.

استاندار گیلان، افزود: تهیه مسکن برای اقشار جامعه به عنوان یکی از دغدغه‌‏های اساسی محسوب می‌‏شود که برای برطرف کردن این معضل دولت نهم با تصویب بند«د» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۸۶ سعی دارد این مشکل را برطرف کند.

رییس ستاد تامین مسکن گروه‌‏های کم درآمد، گفت: بند «د» تبصره ۶ قانون بودجه فرصت مناسبی برای حل یکی از مشکلات اساسی جامعه است.

وی، اظهارداشت: با توجه به آیین نامه اجرایی بند «د» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۸۶ کلیه دستگاه‌‏های دولتی باید زمین‌‏های خود را برای ساخت مسکن با اولویت بهره‌‏مندی کارکنان همان دستگاه و در صورت امکان برای استفاده عموم اقشار جامعه به دستگاه متولی این امر، یعنی سازمان مسکن و شهرسازی استان معرفی کنند.

عبداللهی، خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۳۵درصد از قیمت مسکن مربوط به زمین است که با این تصمیم جدی دولت برای رفع مشکل تامین مسکن اقشار کم درآمد قیمت زمین از مسکن حذف خواهد شد و زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

رییس ستاد تامین مسکن اقشار کم درآمد استان، گفت: مدیران دستگاه‌‏های اجرایی استان باید برای اجرای بند«د» تبصره ۶ قانون بودجه تمام تلاش خود را به کار بگیرند و راهکارهای مناسبی را برای اجرایی شدن این تبصره ارائه دهند.

استاندار گیلان، خاطرنشان کرد: در سال ۸۶ برای اجرای تبصره ۶ ، ساخت ۴۸ هزار و چهارصد واحد مسکونی به استان ابلاغ شده که برای اجرایی شدن این مهم حدود ۴۸۰ هکتار زمین مورد نیاز است.

عبداللهی، در ادامه افزود: فرمانداران در شهرستان‌‏های تابعه خود باید جلسات ستاد تامین مسکن اقشار کم درآمد را به طور مستمر برگزار کنند و نتایج کاری خود را به سازمان مسکن و شهرسازی اعلام کنند.

وی، گفت: مسوولان و مدیران استان، مجری سیاست‌‏های دولت هستند و باید قوانین و مقررات را به نحو شایسته اجرا کنند و هر یک از ما به عنوان یک فرد دولتی موظفیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.