همایش کنترل جوش در سازه‌های فلزی در شیراز

همایش یک روزه کنترل جوش در سازه‌های فلزی با همت آموزشکده فنی شماره یک شیراز (شهید باهنر) با حضور کارشناسان کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین‌همایش بیش از۴۰۰نفر از متخصصان صنعت جوش و ساختمان شرکت و آخرین دستاوردهای علمی و فناوری روز دنیا در این صنعت را عرضه کردند. رییس آموزشکده فنی شماره یک شیراز دراین‌همایش با اشاره به ضرورت توجه به فولاد و آهن و استفاده مطلوب از آن، گفت: استفاده نامناسب از فولاد به ویژه در صنعت ساختمان‌سازی خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

مهندس محمدحق‌نگر افزود: یکی ‌از اهداف برگزاری ‌این همایش آن‌ است که به راهکارهای استفاده مناسب و بهتر از فولاد و جوش در صنعت برسیم و آخرین تکنیک‌های روز دنیا در عرصه جوشکاری عرضه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این همایش بر مهارت آموزی و آموزش در بخش جوش در سازه‌های فلزی به‌ ویژه در صنعت ساختمان تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه در کشور نیازمند انسان‌های ماهر، توانمند و دارای آموزش‌های آکادمیک و تجربی هستیم.

ناصر شمس افزود: باتوجه به میزان پروژه‌های توسعه‌ای که در کشور و استان فارس اجرا می‌شود، نقش جوش در صنایع مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در حال راه‌اندازی یک مرکز آموزش جوش در شهرستان کازرون فارس هستیم که با دایر شدن‌ آن موقعیت مناسبی در ارایه آموزش‌های تخصصی جوش در فارس ایجاد می‌شود.

سازمان‌های نظام مهندسی، شهرداری، مسکن ‌و شهرسازی، نوسازی مدارس فارس، کانون کاردان‌های ساختمان و سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس از برگزاری همایش یک روزه جوش در شیراز حمایت کرده‌اند.

درنوبت بعدازظهر این‌همایش که در محل آموزشکده فنی شماره یک شیراز (شهید باهنر) برگزار شد، کارگاه‌های مختلف آموزشی جوشکاری علمی دایر و دستگاه‌های جدید جوشکاری نیز معرفی شد.