با تقسیم بلوار فردوس به دوبخش شرقی و غربی امروز به ضلع شرقی این منطقه رفتیم. برای در نظر گرفتن این منطقه کافی است یک ذوزنقه را متصور شوید که ضلع شمالی آن آیت‌ا... کاشانی، ضلع جنوبی آن آزاد راه تهران- کرج، ضلع شرقی آن جناح و ضلع غربی آن شهید ستاری قرار گرفته است. این منطقه را فردوس شرقی می‌نامند.

خیابان‌های ابراهیمی، حسینی، وفا آذر، مالکی، جهرمی، ولی‌عصر، امین، رامین و حسن‌آباد از جمله خیابان‌های فردوس شرقی هستند. بلوار فردوس در مجموع منطقه‌ای است با تراکم و جمعیت بسیار زیاد که از بار ترافیکی بسیار رنج می‌برد. اما فردوس شرقی نسبت به فردوس غربی با این مشکل مواجه است.
نزدیکی بلوار فردوس به میدان صادقیه از نظر دسترسی به مرکز خرید مناسب از ویژگی‌های این بلوار است گرچه در طول این بلوار فروشگاه‌ها و مراکز کوچک خرید فراوانی وجود دارد. همچنین نزدیکی به ایستگاه مترو صادقیه نیز از نکات مثبتی است که ارتباط این منطقه را با مراکز مرکزی و شمال‌شهر ایجاد کرده و به عنوان مزیتی برای منطقه محسوب می‌شود.
اما آنچه قابل توجه است، اینکه قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن در این منطقه بسیار بالا است و ساکنان آن منطقه به ویژه اجاره‌نشینان از این موضوع گله‌های زیادی دارند. از سوالات مطرح شده توسط ساکنان بلوار فردوس می‌توان به نبودن مکانیزمی برای تعدیل اجاره‌ها اشاره داشت.