ساخت و ساز چهار‌میلیون مترمربعی در مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سالانه سه تا چهار‌میلیون مترمربع ساخت‌و‌ساز در بخش‌های مختلف این کلانشهر انجام می‌شود. اسماعیل مفیدی در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افزود: این رقم ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش «ایرنا» وی گفت: در این راستا نظام مهندسی ساختمان در اقتصاد جامعه، مهم و تاثیرگذار است، لذا انضباط، قانون‌مداری و عمل به آیین‌نامه نظام مهندسی در افزایش سرمایه‌گذاری بهینه و موثر در ساخت و سازها مهم است.

وی افزود: از همین رو اگر ساخت و سازها با مخاطراتی روبه‌رو شوند نخستین سازمان پاسخگو «سازمان نظام مهندسی ساختمان» است.

او گفت: توجه دست‌اندرکاران ساخت بنا و از جمله مهندسین به افزایش استحکام و مقاوم‌سازی ساخت و سازها اهمیت زیادی دارد. لذا شورای اسلامی بازوی نظام مهندسی ساختمان در اجرای وظایف محوله‌اش است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در ادامه افزود: مطلب خلاف واقع منعکس شده به نقل از من در نشست اخیر شورای شهر را که در یکی از روزنامه‌های محلی با عنوان «امضا فروشی ذات نظام مهندسی است» چاپ شده، تکذیب می‌کنم.

مفیدی گفت: بنده در این نشست عنوان کرده بودم که در هر یک از سازمان‌ها یکسری آفات وجود دارد و امضا فروشی باید به عنوان یکی از آفات نظام مهندسی ساختمان به حداقل برسد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مهندسان و دست‌اندرکاران ساخت و سازها باید به مقاوم‌سازی به عنوان یک اصل مهم به‌طور جدی توجه کنند.

مهندس محمدرضا رییسی افزود: نماسازی در احداث بناهای شهری استان و مشهد و از جمله در محدوده حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از دغدغه‌های مهم جامعه مهندسین و شورای اسلامی مشهد است، لذا سازمان نظام مهندسین ساختمان استان با تعامل موثر با مسوولان ذی‌ربط به این امر توجه لازم را دارد.

وی همچنین اخذ مجوز راه‌اندازی کارخانه سیمان را یکی از اقدامات مهم شرکت تعاونی مسکن سازمان نظام مهندسین ساختمان استان دانست و گفت: راه‌اندازی این واحد تولیدی نیاز به ۵۰میلیارد ریال نقدینگی دارد.