معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تشکیل بانک جامع اطلاعات املاک در کشور خبر داد و گفت: طرح ایجاد این بانک در اداره‌های کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها اجرا می‌شود.

حسینعلی امیری در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل قبلی و جدید ثبت اسناد و املاک مازندران در ساری افزود: اجرای این طرح اواخر سال گذشته از استان تهران آغاز شد و هم ‌اکنون نیز در سایر استان‌های کشور در حال شکل‌گیری است. وی هدف از اجرای این طرح را تسریع در ارائه خدمات ثبتی به مردم، کاهش در هزینه‌های ثبتی، پاسخگویی به استعلامات از مراجع مختلف قضایی و بانک‌ها و کاربرد فراوان در برنامه‌ریزی اقتصاد کلان کشور عنوان کرد.
این مسوول قضایی گفت: برای تشکیل بانک جامع اطلاعات املاک در ۳۰ استان کشور، افزون بر ۳۰۰میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.
امیری ادامه داد: اجرای این طرح به شرکت‌های خصوصی واگذار شده و در حال حاضر بخش‌هایی از کار در حال شکل‌گیری است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره سنددار کردن زمین‌های ملی گفت: ۲۶میلیون هکتار زمین‌های منابع طبیعی در کشور وجود دارد و باید در طول دو سال همه این اراضی در سراسر کشور سنددار شود.
وی اضافه کرد: بخشی از این زمین‌ها در مازندران قرار دارد و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در مدت دو سال کار به پایان برسد.
این مقام قضایی همچنین به سنددار کردن اماکن روستایی اشاره کرد و گفت: با سنددار کردن اماکن روستایی، از وقوع جرم و مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌شود.