ذرت در محدوده اشباع خرید قرار دارد و روند صعودی کوتاه‌مدت آن شکننده است بنابراین با احتمال کمتر انتظار داریم محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت به سمت پایین شکسته شده و در یک حرکت اصلاحی از سطح حمایتی ۵۱۵ دلار عبور کرده و به منطقه ۵۰۰ تا ۴۹۰ دلار نزدیک شود. در سناریویی با احتمال بسیار کم امکان دارد خط روند نزولی میان‌مدت به سمت پایین شکسته شود و فروشندگان با عرضه هیجانی خود مسبب ریزش قیمت تا محدوده ۴۵۰ دلار هم شوند. در این مسیر سطح حمایتی ۴۷۰ دلار می‌تواند از ریزش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند.

بررسی محدوده‌های قیمتی مهم

در صورت کاهش قیمت ها، اولین منطقه‌ای که بعد از خط روند صعودی کوتاه‌مدت، می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۴۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. در صورت شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۹۰ دلار است.

اگر قیمت‌ها کاهش یابند محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت به‌عنوان حمایتی با قدرت میانه می‌تواند از پایین آمدن قیمت‌ها جلوگیری کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی می‌تواند از علامت‌های آغاز اصلاح قیمتی یا زمانی باشد. در ادامه محدوده خط روند نزولی میان‌مدت نیز نقش حمایتی خوبی می‌تواند بازی کند ولی شکسته شدن آن به سمت پایین نشانه نزولی است و در بازار خرید و فروش این کالا باعث ایجاد هیجان می‌شود.

اگر قیمت ذرت به حرکت افزایشی خود ادامه دهد، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۷۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای ادامه روند صعودی میان‌مدت افزایش می‌دهد.، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶۰۰ دلار است.