با توجه به این اتفاق، احتمال ورود به فاز اصلاحی بسیار زیاد می‌شود که ممکن است باعث شکسته‌شدن خط روند نزولی میان‌مدت و افت قیمت تا محدوده‌های ۱۸ هزار واحد یا خط روند نزولی بلند مدت شود. در سناریوی کاهشی احتمال شکسته‌شدن خط روند نزولی بلند مدت و در پی آن شکسته‌شدن حمایت‌های ۱۷ هزار و ۱۵۰ دلار و ۱۶ هزار و ۷۵۰ دلار برای رسیدن به سطح ۱۶ هزار واحد، وجود دارد. فعلا احتمال رسیدن به محدوده‌های پایین‌تر از خط روند نزولی دور از ذهن به نظر می‌رسد. تا زمانی که قیمت در بالای خط روند صعودی میان مدت قرار دارد، احتمال افزایش قیمت هم کم نیست. در سناریوی افزایشی نیکل با عبور از محدوده‌های مقاومتی ۱۹ هزار و ۲۵۰ دلار، ۲۰ هزار دلار و ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار، به دنبال هدف قیمتی ۲۱ هزار و ۲۵۰ دلار است.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۹ هزار و ۲۵۰ دلار است. مهم‌ترین محدوده مقاومتی پیش‌روی فلز نیکل محدوده ۲۰ هزار دلار است که گذر از آن امید‌ها را نسبت به رسیدن به هدف قیمتی ۲۱ هزار و ۲۵۰ دلار افزایش می‌دهد.

در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت، می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی یکی از نشانه‌های آغاز اصلاح قیمت‌ها است.  در صورت کاهش قیمت‌ها و عبور از محدوده خط روند صعودی به سمت پایین، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۸ هزار دلار است. شکسته‌شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.