شانا: صادرات گاز ایران به ترکیه در حالی از ساعت ۲۲ پنج‌شنبه گذشته به علت انفجار خطوط انتقال گاز متوقف شد که رئیس تاسیسات اندازه‌گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان اعلام کرد: براساس گزارش شرکت بوتاش ترکیه، این مشکل تا سه روز آینده برطرف می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در رابطه با مشکل ایجاد شده در صادرات گاز به عراق گفت: شرکت بوتاش ترکیه پنج‌شنبه شب اعلام کرد به دلیل بروز مشکلاتی، ترکیه امکان دریافت گاز صادراتی ایران را ندارد و به این ترتیب، از حدود ساعت ٢٢ این شب صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف شد.

مجید بوجارزاده ادامه داد: هر زمان ترکیه برای دریافت مجدد گاز اعلام آمادگی کند، صادرات گاز از سر گرفته می‌شود.

اما روز گذشته علت قطع گاز صادراتی ایران به ترکیه از سوی مجید آقابابایی، مدیرکل مرزی وزارت کشور، انفجار در خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه در نزدیکی مرز بازرگان اعلام شد. بر‌اساس اعلام رسانه‌ها، این انفجار از سوی گروه‌های اپوزیسیون ترکیه در ساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه پنج‌شنبه شب به وقت محلی در ۱۲کیلومتری مرز بازرگان و در داخل خاک ترکیه انجام شده است.

صادق اکبرپور، رئیس تاسیسات اندازه‌گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان نیز گفت: شرکت بوتاش ترکیه از شب گذشته اعلام کرده که به دلیل بروز مشکلاتی، امکان دریافت گاز از ایران را ندارد اما تا سه روز آینده مشکلات را برای دریافت مجدد گاز رفع خواهد کرد. اکبرپور افزود: منطقه هشت عملیات انتقال گاز برای همکاری و برطرف کردن مشکلات اعلان آمادگی کرده است.

به گفته اکبرپور، نماینده بوتاش ترکیه در تاسیسات اندازه‌گیری صادرات گاز در مرز بازرگان حضور دارد و هماهنگی‌های لازم در جریان است. رئیس تاسیسات اندازه‌گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان اظهار کرد: هر زمان ترکیه برای دریافت مجدد گاز اعلام آمادگی کند، صادرات گاز از سر گرفته می‌شود.