این در حالی بود که سایر تولیدکنندگان نفت اصرار داشتند کاهش تولید مکزیک تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد. مکزیک گفت در آن زمان آمریکا توافق کرده ۳۰۰ هزار بشکه دیگر را جبران کند. لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری گفت مکزیک تولید خود را بیش از این کاهش نمی‌دهد. وی گفت: «ما نمی‌توانیم بیش از این کاری انجام دهیم. ما سهم خود را انجام داده‌ایم و همان‌طور که می‌بینید بیشتر از سهمیه خود نفت استخراج نکرده‌ و همان ۱۰۰ هزار بشکه را از تولید خود کم کرده‌ایم.»  اوبرادور در ادامه گفت: «حالا کشورهایی که به تعهد خود عمل نکرده‌اند باید تولید خود را پایین بیاورند.» اجلاس اوپک و متحدانش امروز، شنبه به منظور مذاکره در مورد تمدید کاهش تولید و اجبار کشورهایی مثل عراق و نیجریه به اطاعت از قرارداد کاهش تولید، برگزار می‌شود.

شانا نیز به نقل از رویترز اعلام کرد: عبدالعزیز بن سلمان، روز جمعه اعلام کرد که اعضای اوپک و متحدانش، موسوم به اوپک‌پلاس، در تلاش هستند سیاست‌های کاهش تولید نفت خود را برای نشست شنبه هماهنگ کنند. وی گفت: با شرایط کنونی، موفقیت این نشست تضمین‌شده و هماهنگی برای برگزاری نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک در حال انجام است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، موسوم به «اوپک‌پلاس» پس از گفت‌وگوهای فراوان موفق به جلب رضایت برخی اعضا برای تمدید مقدار کاهش تولید کنونی خود شد تا مانع سقوط بازار شود. به این منظور نشست اوپک‌پلاس روز شنبه برگزار می‌شود.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافق‌نامه همکاری در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰‌هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک نیز قبل از اجلاس اوپک و متحدانش گفت تقاضا برای نفت خام در سال جاری میلادی تا حدود ۶/ ۹۰ میلیون بشکه در روز پایین می‌آید. خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز می‌گوید: این سطح از تقاضا آخرین بار در ۲۰۱۴ دیده شد؛ یعنی زمانی که جنگ بین تولیدکنندگان نفت خلیج فارس و تولیدکنندگان شیل آمریکا باعث افزایش عرضه نفت به بازار و سقوط قیمت آن شده بود. بارکیندو گفت:« انتظار می‌رود رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری ۰۷/ ۹ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. ما انتظار داریم تقاضا در سال جاری میلادی حدود ۵۹/ ۹۰ میلیون بشکه در روز باشد. چنین تقاضای پایینی آخرین بار طی رکود بازار بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ دیده شد.»

این خبر خوبی نیست؛ چون مقدار نفت موجود در ذخایر بسیار بالاست. تا امروز، کل نفت ذخیره‌شده روی خشکی بیش از ۵/ ۴ میلیارد بشکه بوده است. یک میلیارد بشکه از این ذخایر نفتی طی دو ماه گذشته اضافه شده و تخلیه آن زمان بیشتری می‌برد. همین امر می‌تواند عاملی محرک باشد تا تولیدکنندگانی چون روسیه و عربستان برای حفظ کنترل بازار و قیمت‌ها مایلند تا با یکدیگر بر سر میزان کاهش تولید طی چند ماه آتی به توافق برسند. در زمان نگارش این گزارش، یکصدو‌هفتادونهمین نشست اوپک آغاز شد. تا پیش از گردهمایی اعضای این سازمان  با غیر‌اوپکی‌ها، به بررسی تعهد کشورهای شرکت‌کننده به توافق کاهش تولید آوریل بپردازد. نشست اوپک‌پلاس ساعاتی پس از این جلسه برگزار می‌شود.