تا زمان تنظیم این گزارش در ساعت ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه به وقت تهران، بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت با ۴۷ سنت کاهش، به ۴۴/ ۷۲ دلار رسید که نشان از افت ۶۴/ ۰ درصدی بهای این شاخص نفتی دارد. شاخص نفتی برنت نیز ۴۲/ ۰ درصد عقب‌نشینی قیمتی داشت و به بهای هر بشکه ۳۷/ ۷۴ دلار معامله شد که این امر نشان از کاهش ارزش ۳۱ سنتی برنت در هر بشکه است.

به‌رغم آن که در دو روز اخیر قیمت نفت روند صعودی خود را از دست داده، اما کماکان رشد ۹ درصدی بهای شاخص‌های نفتی در ماه ژوئن پابرجاست. این امر تا حد زیادی تحت‌تاثیر روند پرشتاب واکسیناسیون در اقتصادهای بزرگ جهان و محدودیت عرضه در ماه‌های اخیر و پیشی گرفتن تقاضا از جریان عرضه بوده است. حالا اما با گزارش‌های نگران‌کننده‌ای که از موارد جدید ابتلا به سویه دلتا ویروس کرونا در بریتانیا، هنگ‌کنگ، اسپانیا، پرتغال و استرالیا منتشر شده و در برخی از این کشورها محدودیت‌هایی برای ورود گردشگران و محدودیت‌های تردد اعمال شده، رشد تقاضا تا حدی در معرض ریسک قرار گرفته است. البته برخی تحلیلگران معتقدند که موارد جدید کرونا چندان بر چشم‌انداز بازار تاثیری نمی‌گذارد، چرا که بحث گسترش واکسیناسیون و بازیابی رشد اقتصادی و افزایش تقاضا کماکان مهم‌ترین انتظارات بازار هستند. تاماس وارگا، تحلیلگر پی‌وی‌‌ام اویل (PVM Oil) در این باره می‌گوید: «روایت حاکم در ماه‌های اخیر تغییری نکرده است: جنگ علیه ویروس به تدریج با پیروزی ما تمام می‌شود، اقتصاد جهانی و تقاضای نفت هم در حال بهبود است.»

از سوی دیگر اوپک و متحدانش نیز قرار است درباره افزایش یا حفظ سطح تولید کنونی خود تصمیم بگیرند و در صورتی که افزایشی در سطح تولید اوپک‌پلاس اعمال نشود، ممکن است بازار کماکان با کسری عرضه دست و پنجه نرم کند و قیمت‌ها باز هم افزایش یابند. البته آربی‌سی کپیتال مارکتس (RBC Capital Markets) چندان موافق چنین دیدگاهی نیست و اعتقاد دارد که اوپک‌پلاس ممکن است تولید خود را بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.