یک منبع در واشنگتن گفت که مقام‌‌‌های آمریکایی این دیدار را فرصتی برای ارزیابی این مساله می‌‌‌دانند که آیا ونزوئلا، یکی از نزدیک‌‌‌ترین متحدان روسیه در آمریکای لاتین، حاضر است از ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌‌جمهوری روسیه به‌‌‌دلیل تهاجم او به اوکراین فاصله بگیرد یا خیر.  واشنگتن همچنین خواهان شناسایی منابع جایگزین نفت روسیه - در صورت تحریم صنعت انرژی مسکو - است. اگر واشنگتن تحریم‌ها را کاهش دهد، ونزوئلا می‌تواند صادرات نفت خام را افزایش دهد. به نظر می‌رسد که تمایل ایالات متحده برای تعامل مجدد، پس از سال‌ها اجتناب از چنین تماسی، فرصتی برای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا باشد. کاراکاس از این مذاکرات برای کاهش تحریم‌های آمریکا استفاده کرده است.  دو منبع جداگانه گفتند: ونزوئلا در روزهای اخیر از مسکو خواسته است درآمدهای نفتی چند بانک روسیه را که در فهرست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌‌‌اند و شرکت دولتی نفت پدوسا و وزارت دفاع ونزوئلا در آنها حساب‌‌‌ دارند، آزاد کند.

 تلاش هند برای واردات نفت از ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‌ای‌کی گوپتا، مدیرعامل شرکت او ان جی سی ویدش، دومین شرکت بزرگ نفت و گاز هند، روز یکشنبه تایید کرد که هند و وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال مذاکره هستند تا این شرکت بتواند بدهی‌‌‌های گذشته خود را با واردات محموله‌‌‌های نفتی ونزوئلا تسویه کند. وی پیش از برگزاری کنفرانس انرژی سراویک گفت: این مساله کاملا منطقی است، زیرا بر اساس این پیشنهاد، مبلغی به دولت ونزوئلا -  که تحت تحریم ایالات متحده است - پرداخت نمی‌شود.  شرکت نفت دولتی ونزوئلا مشخص کرده بود که محموله‌‌‌های نفت خود را در ازای بدهی خود به شرکت او ان جی سی ویدش و شرکت مورل‌اندپرام فرانسه - یکی از شرکای ونزوئلا در یک سرمایه‌گذاری مشترک دیگر - ارسال کند. هرگونه انتقال، نیاز به تایید

ایالات متحده دارد.  گوپتا دراین‌باره گفت: وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت هند در واشنگتن در حال انجام مذاکراتی درباره پیشنهاد مبادله نفت در برابر بدهی ونزوئلا هستند.  سرمایه‌گذاری‌‌‌های مشترک ونزوئلا، حدود ۴۲۰‌میلیون دلار به او ان جی سی ویدش بدهکار هستند. این بدهی به پیش از تحریم‌های ونزوئلا توسط ایالات متحده مربوط می‌شود. مدیرعامل دومین شرکت بزرگ نفت و گاز هند تصریح کرد: از نظر شرکت‌ها این مساله منطقی است، زیرا هیچ سرمایه‌گذاری در ونزوئلا انجام نمی‌شود. ایالات متحده با تحریم‌های خود به‌‌‌دنبال جلوگیری از جریان نقدینگی به دولت ونزوئلا بوده است.  پیش از این، یک منبع آگاه از واشنگتن دراین‌باره گفته بود: درخواست‌‌‌های این دو شرکت در دست بررسی است، اما هیچ تصمیمی گرفته نشده است و هیچ جدول زمانی برای انجام آن وجود ندارد.