به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروپالایش اصفهان، محسن قدیری در نشست هم‌‌‌اندیشی رؤسای روابط عمومی شرکت‌های صنعت پالایش و پخش کشور گفت: با فعالیت مناسب این معاونت و قرار گرفتن آن در فرآیندهای هلدینگ، بهره‌‌‌وری ما ۱۰ برابر افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به افراد متخصص نداریم، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار تخصص در هوش مصنوعی تعریف شده و ما فقط دیتا را برای این هوش تعریف می‌کنیم و خروجی‌‌‌های تخصصی را دریافت خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه در بحث روابط ‌‌‌عمومی نیز هوش مصنوعی کاربرد زیادی در زمینه تولید محتوا دارد، اضافه کرد: ما از تکنولوژی هوش مصنوعی عقب هستیم و باید این موضوع جبران شود، همه شرکت‌های معتبر دنیا به هوش مصنوعی تجهیز شده‌‌‌اند و ما نباید از این فناوری عقب بمانیم.

قدیری با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در هلدینگ پتروپالایش اصفهان موفق به تحقق همه اهدافمان شدیم، گفت: همه پروژه‌‌‌ها در این شرکت پالایشی با SPI بالای ۹۸‌درصد در حال انجام است و راهبرد در پالایشگاه اصفهان تغییر کرده است. ما دیگر وابسته به نفت نیستیم و برای رسیدن به پتروپالایش در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه بارها پیکربندی هلدینگ پتروپالایش اصفهان را تغییر دادیم، افزود: در نظر داریم تا سال ۱۴۰۵ از پالایشگاه به پتروپالایش تبدیل شویم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تاکید بر اینکه تحریم‌‌‌ها محدودیتی برای ما ایجاد نخواهد کرد، گفت: شرکت راهبر ترابر انرژی در آینده بزرگ‌ترین شرکت حمل‌‌‌ونقل ایران خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ تانکر برای این شرکت خریداری شده و تمام اقدام‌‌‌های آن با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی هماهنگ می‌شود.

برنامه‌‌‌ریزی برای کاهش هزینه‌‌‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

قدیری با اشاره به برنامه ویژه برای کاهش هزینه‌‌‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان بیان کرد: ما ابتدا راهبرد جسورانه را انتخاب و به‌‌‌دنبال آن پروژه‌‌‌های برنامه‌‌‌محور را تعریف و سرانجام ساختار هلدینگ را ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه ارتباط سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود، گفت: شبکه‌‌‌های اجتماعی حاصل هوش مصنوعی است و باید ارتباط سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود. ما هم‌‌‌اکنون در برخی بخش‌‌‌ها مانند تدارکات کالا و بازاریابی و فروش از هوش مصنوعی استفاده می‌‌‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: هم‌‌‌اکنون در حال پیاده‌سازی روش ای‌‌‌آرپی با الگوبرداری از اس‌‌‌ای‌‌‌پی آلمان هستیم؛ ۹ ماژول امسال استفاده می‌شود و خروجی این برنامه به هوش مصنوعی وصل خواهد شد.

قدیری با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۵ به سازمان یادگیرنده تبدیل خواهیم شد، افزود: مدیران ما به‌‌‌عنوان مربی به‌‌‌منظور ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنانشان نقش‌‌‌آفرینی خواهند داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در زمینه استفاده از فناوری‌‌‌های نو برای تولید انرژی اظهار کرد: در این زمینه شرکت زیرمجموعه مشعل پویا تا سال ۱۴۰۵، بیش از یک‌هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد.