صنایع پتروشیمی به زائران اربعین حسینی خدمات درمانی ارائه می‌‌‌کند

در این دیدار ضمن بررسی راه‌‌‌های گسترش همکاری‌‌‌های مشترک در بخش‌‌‌های مختلف، طرفین بر تداوم فعالیت‌‌‌ها و تلاش‌‌‌های مشترک میان صنعت پتروشیمی و جمعیت هلال احمر در حوزه مسوولیت اجتماعی به‌‌‌ویژه در خدمات‌‌‌رسانی به زائران اربعین تاکید کردند.

در جریان این دیدار مقرر شد همکاری‌‌‌های صنعت پتروشیمی و جمعیت هلال احمر، برای خدمت‌‌‌رسانی به زائران اربعین بهبود یابد و نیازهای درمانی آنان در طول این مراسم معنوی برطرف شود.

آمادگی شرکت نفت و گاز اروندان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در تشریح اقدام‌‌‌های این شرکت برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت: پشتیبانی هرساله از حماسه عظیم اربعین حسینی افتخار ما و صنعت نفت است.

به گزارش شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌‌‌ اهوازی مجموعه اقدام‌‌‌های شرکت نفت و گاز اروندان در پشتیبانی از پایانه مرزی شلمچه و ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی را تشریح کرد.

وی با اشاره به تعیین این شرکت به‌‌‌عنوان معین پایانه مرزی شلمچه از سوی ستاد اربعین نفت اظهار کرد: گردهمایی عظیم و راهپیمایی تمدن‌‌‌ساز اربعین حسینی، نماد جهانی وحدت شیعیان و یک حماسه بزرگ در دنیای اسلام است که به‌‌‌عنوان مردمی‌‌‌ترین پدیده اجتماعی عصر حاضر به‌‌‌دست مردم خلق و به‌‌‌دست خودشان هرساله راهبری می‌شود، اما در این رویداد حماسی به‌‌‌دنبال مردم، مسوولان با توجه به وظایف خود نقش‌‌‌آفرینی می‌‌‌کنند و تسهیلگری و ایجاد زیرساخت مناسب را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: شرکت نفت و گاز اروندان در قالب مسوولیت اجتماعی خود، هر ساله توفیق پشتیبانی از این حرکت عظیم مردمی را دارد و امسال نیز خداوند را شاکریم که پیرو تاکیدات و ابلاغ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بسیج همه امکانات ممکن خود، مشارکت بیش از پیش داریم و در جهت رفاه حال مردم فعالیت‌‌‌های متعددی برنامه‌‌‌ریزی کرده‌‌‌ایم.

عذاری‌‌‌اهوازی در تشریح این اقدام‌‌‌ها گفت: ما در کنار مجموعه‌‌‌ای از فعالیت‌‌‌های فرهنگی همچون توزیع محصولات تبلیغی به زائران مانند کلاه آفتابی، پرچم، چفیه، ملزومات حجاب و عفاف و...، شاهد اقدام‌‌‌های ویژه‌‌‌ای همچون راه‌‌‌اندازی موکب خدمت‌‌‌رسانی شهدای رمضان شرکت نفت و گاز اروندان در محل ۲ هکتاری پایانه شلمچه هستیم که این مهم با تلاش شبانه‌‌‌روزی کارکنان و بسیجیان پرتلاش و سختکوش شرکت نفت و گاز اروندان محقق شده و از اواسط هفته با توزیع روزانه غذا، انواع نوشیدنی و دیگر پذیرایی‌‌‌ها به زائران گرامی خدمت‌‌‌رسانی خواهد کرد.

وی افزود: همچنین برای رفاه حال زوار اباعبدالله(ع)، نسبت به برپایی دو استراحتگاه ویژه آقایان و بانوان در مجاورت موکب خدمت‌‌‌رسانی این شرکت اقدام کرده‌‌‌ایم و اکنون این چادرها برپا شده و به‌‌‌زودی میزبان زائران در این استراحتگاه‌‌‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: از دیگر اقدام‌‌‌ها برای آماده‌‌‌سازی و تقویت زیرساخت‌‌‌های پایانه شلمچه، تسطیح اراضی برای استقرار مواکب، بهسازی پارکینگ‌‌‌ها، آب‌‌‌رسانی به مواکب، جابه‌‌‌جایی کانکس‌‌‌ها و فعالیت‌‌‌های مختلف پشتیبانی و لجستیکی از این دست بودند، که با گسیل انواع ماشین‌‌‌آلات سنگین به تعداد ۲۵ دستگاه و ۶ دستگاه سبک و بسیج ده‌‌‌ها نیروی انسانی از روزهای گذشته تاکنون در حال انجام خدمت هستند و تا پایان اربعین نیز به‌‌‌کار خود ادامه خواهند داد.

عذاری‌‌‌اهوازی با تشکر از همه دست‌‌‌اندرکاران به‌‌‌ویژه اداره‌‌‌ها و فعالان این شرکت در پایگاه مقاومت بسیج شهدای رمضان، خدمات و پشتیبانی مناطق عملیاتی، روابط عمومی، حراست و امور مالی، ابراز امیدواری کرد با تلاش، انسجام و هم‌‌‌افزایی همه بخش‌‌‌ها، توفیق بهبود شرایط پذیرایی و پشتیبانی از زائران حسینی(ع)، به‌‌‌عنوان نماینده شرکت ملی نفت ایران در پایانه شلمچه حاصل شود.