معاون وزیر نفت با تشریح آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت ایران با تاکید بر اینکه وزارت نفت هیچ نفتی به دلالان و واسطه‌ها نمی‌فروشد، اعلام کرد: هم‌اکنون مشکلی در فروش نفت نداریم.
عماد حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت صادرات نفت ایران گفت: در شرایط فعلی بخشی از ظرفیت تولید نفت برای تامین خوراک پالایشگاه‌های نفت داخلی و بخشی دیگر به‌منظور صادرات و فروش به کشورهای مختلف جهان در نظر گرفته شده است.
حسینی با یادآوری اینکه هم‌اکنون تمامی مراحل فروش نفت ایران توسط امور بین‌الملل شرکت ملی نفت انجام می‌شود، بیان کرد: پروسه فروش نفت کشور کاملا شفاف است.
معاون وزیر نفت همچنین با بیان اینکه ایران برای فروش و صادرات نفت نیازی به واسطه‌گری ندارد، تاکید کرد که در حال حاضر مشکلی در فروش نفت نداریم.
به گفته وی در طول چند سال گذشته به همین دلیل ایران صادرات نفت خام را به برخی از کشورها کاهش و به برخی دیگر، افزایش داده است، حسینی در این باره گفت: هم‌اکنون، تمامی مبادلات نفت ایران شفاف انجام می‌شود.
این مقام مسوول در پایان از توافق ژنو و لغو تحریم‌ها به عنوان یک بازی برد - برد برای دو طرف یاد کرد و گفت: با توافق‌های نهایی حجم صادرات نفت کشور هم افزایش می‌یابد.
معاون وزیر نفت از گذاشتن شروطی برای غول‌های نفتی به محض ورود به ایران خبر داد و گفت: شرکت‌های شل و توتال باید از توان حداکثری سازندگان تجهیزات داخلی استفاده کنند.
معاون مهندسی وزیر نفت در عین حال تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان وزارت نفت ساخت کالا و تجهیزاتی با استاندارد بالا و کیفیت قابل توجه است، از این رو سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت نیز باید استاندارد و کیفیت را ملاک ساخت انواع کالاهای نفتی قرار دهند. این مقام مسوول‌ از طراحی سامانه الکترونیکی کالا، تدوین بانک جامع اطلاعات سازندگان داخلی، تهیه وندورلیست واحد و کدگذاری انواع کالا و تجهیزات به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در دولت یازدهم برای حمایت از ساخت داخل خبر داد و افزود: علاوه‌بر این با اجرای این طرح‌ها، عملا امکان واردات کالاهای بی‌کیفیت از کشورهایی همچون چین به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور فراهم نخواهد شد.