بازگشایی اعتبارات اسنادی نیروگاه بخار سیریک در 2021

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی با اعلام این مطلب و با اشاره به آخرین جزئیات پیشرفت نیروگاه بخار سیریک اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در فاز خاکبرداری آغاز شده و مشاور ژئوتکنیک نیز ارزیابی اولیه را با پیشرفت ۸۰درصد انجام داده است تا بلافاصله پس از خاکبرداری عملیات تحکیم بستر آغاز شود.

بهنام خائفی‌نژاد ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ فاز اجرای فونداسیون ساختمان اصلی آغاز خواهد شد و در کنار این موضوع مناقصه فاز ۱ تجهیز کارگاه برگزار شده و پیمانکار ایرانی منتخب، تجهیز کارگاه را شروع کرده است. فاز دوم تجهیز کارگاه نیز در دست پیگیری بوده و تا پایان سال جاری میلادی مناقصه فاز دوم نیز برگزار می‌شود.

 ورود اولین محموله تجهیزات نیروگاه سیریک در بهار ۱۴۰۱

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی افزود: پروسه ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه در کارخانه پاور ماشینز روسیه در حال پیگیری است و امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۱ اولین محموله از تجهیزات واحد اول شامل ژنراتور واحد یک به کشور برسد.

خائفی‌نژاد در تشریح میزان پیشرفت پروژه تاکید کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه به طور کلی معادل ۵/ ۴درصد است و این پیشرفت مطابق برنامه بوده است و بدون تاخیر پیش می‌رود.

 تزریق ۲/ ۶میلیون یورو توسط روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی با اشاره به تبادلات مالی این پروژه گفت: با توجه به اینکه عمده فعالیت انجام شده تاکنون از جنس عملیات اجرایی است و مطابق قرارداد این بخش باید توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود، از این رو  از عدد ۲/ ۶ میلیون یورو پرداخت شده از سوی روسیه نزدیک به ۵/ ۵میلیون یورو سهم پیمانکاران ایرانی بوده و ۷۰۰ هزار یورو نیز به پیمانکاران روسی پروژه پرداخت شده است.

این مقام مسوول در بیان سهم پرداخت شده ایران در این پروژه گفت: علاوه بر این مطابق قرارداد، با توجه به اینکه ۱۵درصد پروژه باید از سوی ایران تامین مالی شود، بنابراین تاکنون ۶۵ میلیون یورو از ۲۱۱ سهم تامین مالی ایران در قالب پیش‌پرداخت تامین مالی شده است.

خائفی‌نژاد‌ گفت: مبلغ کل قرارداد پروژه سیریک ۴/ ۱میلیاردیورو بود که ۸۵درصد آن از وام دولت روسیه و ۱۵درصد آن نیز از سوی ایران تامین می‌شود.