این اطلاعیه‌ها در حالی منتشر می‌شود که صنعت برق بادی همچنان توسط عوامل متعددی از جمله مشکلات زنجیره تامین تجهیزات و مسائل مربوط به صدور مجوزها به چالش کشیده می‌شود. هنریک اندرسن، مدیرعامل وستاس، در جریان جلسه با سرمایه‌گذاران برای بحث درباره نتایج سه ماه سوم شرکت، اظهار کرد که پیش‌بینی مالی این گروه برای سال ۲۰۲۲ را کاهش می‌دهد. اعلامیه‌های هفته گذشته، مجموع سفارش‌های ایجاد ظرفیت تولید برق اعلام شده وستاس را برای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۲ به ۶۳/ ۲ گیگاوات رساند، در حالی که این شرکت در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱، بالغ بر ۸۶/ ۲ گیگاوات سفارش داشت.

مجموعه پروژه بازتوانی

وستاس در ۲۸ دسامبر اعلام کرد که سفارش ساخت یک نیروگاه ۷۳ مگاواتی در یک تاسیسات نامعلوم در ایالات متحده، برای راه‌اندازی ۳۳ توربین بادی V۱۱۰-۲.۰ مگاواتی این شرکت را در دست دارد که در حالت ۲/ ۲ مگاواتی کار می‌کنند تا جایگزین فناوری فعلی این سایت شوند. این اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که وستاس در ۲۷ دسامبر اعلام کرد یک سفارش راه‌اندازی ۶۴ توربین بادی V۱۵۰-۴.۵ مگاواتی را برای یک مزرعه بادی ۲۸۸ مگاواتی با نام Serra de Assuruá، واقع در ایالت باهیا، برزیل دارد. وستاس همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد یک سفارش ۹۳ مگاواتی از SR Energy برای تامین انرژی پروژه بادی نیروگاه  Älgkullen در سوئد دریافت کرده  است. این سفارش شامل ۱۵ توربین بادی V۱۶۲-۶.۲ مگاواتی است. این شرکت در ۲۱ دسامبر اعلام کرد یک سفارش ۱۲۶ مگاواتی نیز برای یک پروژه مزرعه بادی در ایرلند دریافت کرده است که بزرگ‌ترین تاسیسات بادی خشکی در آن کشور محسوب می‌شود. این سفارش شامل ۲۱ توربین بادی  V۱۵۰-۶.۰ مگاواتی نسل EnVentus است که در شهرستان آفلی، واقع در سرزمین‌های میانی ایرلند، نصب خواهند شد. جان ریلی، رئیس انرژی‌های تجدیدپذیر نیروگاه Bord na Móna، می‌گوید این شرکت متعهد به تامین انرژی سبز برای مردم ایرلند است که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ میلیون یورویی (۱۵۹ میلیون دلاری) توسط شرکت در توسعه این پروژه مشهود است.

نصب و راه‌اندازی نیروگاه در انگلستان

وستاس همچنین در ۲۱ دسامبر اعلام کرد که یک سفارش ۱۰۸ مگاواتی از شرکت Infinergy انگلستان برای تامین برق از پروژه مزرعه بادی Limekiln در بریتانیا دریافت کرده است. این سفارش شامل تامین، نصب و راه‌اندازی ۲۴ توربین مدل V۱۳۶-۴.۵ مگاواتی به همراه یک قرارداد خدمات ۲۰ ساله است. وستاس روز چهارشنبه گفت که پروژه بازیابی در ایالات متحده شامل یک قرارداد خدمات نیز می‌شود. تحویل توربین‌های آن در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن نیز تا پایان سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. پروژه برزیل، با مشارکت شرکت Engie Brasil Energia، شامل یک قرارداد خدمات ۲۵ ساله است. این شرکت‌ها سه‌شنبه گذشته گفتند این تاسیسات به گونه‌ای طراحی شده است که در نهایت بیش از ۸۰۰ مگاوات ظرفیت برق بادی داشته باشد. قرارداد ۵۴۰ مگاوات ظرفیت در سال گذشته امضا شد. راه‌اندازی تدریجی این پروژه در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود. ادواردو ریکوتا، رئیس شرکت وستاس در آمریکای لاتین گفت: همکاری با ENGIE Brasil Energia و تقویت تعهد مشترک برای تسهیل و تسریع انتقال انرژی در برزیل، مایه خوشحالی ما است. ما در وستاس به تلاش‌های خود در راستای کمک به توسعه ماتریس انرژی برزیل بر اساس انرژی باد ادامه خواهیم داد و از نزدیک با شرکای خود برای ادامه توسعه پروژه‌های مقیاس بزرگ مانند Serra de Assuruá همکاری خواهیم کرد.

رزرو برزیل

وستاس از سال ۲۰۱۸ سفارش‌هایی با ظرفیت بیش از ۸ گیگاوات را برای توربین V۱۵۰ خود در برزیل رزرو کرده است. پروژه Serra de Assuruá پس از تکمیل، دارای ۸۴۶ مگاوات ظرفیت اسمی کل خواهد بود که در زمان راه‌اندازی به بزرگ‌ترین نیروگاه بادی منطقه تبدیل می‌شود. انتظار می‌رود پروژه بادی Derrinlough در ایرلند نیز نخستین مراحل تحویل و نصب تجهیزات خود را در اوایل سال ۲۰۲۴ ببیند. ایرلند در حال افزایش نصب نیروگاه‌های بادی و خورشیدی خود است زیرا در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ به هدف ۸۰ درصد تامین برق خود از منابع تجدیدپذیر برسد. هدف این کشور نصب حداقل ۷ گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی تا سال ۲۰۳۰ است.

سفارش توربین برای پروژه Älgkullen در سوئد نیز شامل تامین، نصب و راه‌اندازی توربین‌ها و همچنین قرارداد خدمات ۳۵ ساله است. تحویل توربین برای سه ماه دوم ۲۰۲۴ و راه‌اندازی آن نیز تا پایان سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. خوان فورونز، معاون بخش فروش وستاس در اروپای شمالی و مرکزی گفت: ما مفتخریم که بار دیگر برای تحویل توربین‌های خود به SR Energy AB، که با آن شراکت طولانی داریم، همکاری کنیم. قرارداد خدمات بلندمدت در این قرارداد نشان‌دهنده تعهد بلندمدت طرفین به یکدیگر است. این سفارش همچنین بر تطبیق‌پذیری و عملکرد قوی فناوری پلتفرم توربین‌های EnVentus، نسل بعدی توربین‌های وستاس در تکامل توربین‌های بادی تاکید می‌کند و کاربرد آن را در بازار سوئد نشان می‌دهد. ما بسیار مشتاقانه منتظر شروع ساخت این مزرعه بادی هستیم.

پیتر زاکریسون، مدیرعامل شرکت SR Energy AB گفت: مشارکت با وستاس، بلندپروازی‌‌های بلندمدت پروژه را تضمین می‌کند. همچنین پروژه Limekiln در انگلستان در حدود ۱۳ مایلی غرب تورسو در ارتفاعات اسکاتلند واقع شده است. تحویل و نصب توربین‌های بادی آن در سه ماه دوم ۲۰۲۴ و راه‌اندازی نیز در نیمه دوم همان سال پیش‌بینی می‌شود. فورونز گفت: وستاس مفتخر است که برای نخستین بار در بریتانیا با Infinergy همکاری می‌کند و ما مشتاق هستیم که دوباره توربین هایV۱۳۶-۴.۵ مگاواتی خود را به بازار بریتانیا عرضه کنیم. ما خرسندیم که از طریق راه‌‌حل‌‌های پیشرو در صنعت برق بادی و مشارکت قوی با مشتریان خود، به جاه‌‌طلبی‌‌های بریتانیا در راستای انتشار کربن صفر خالص کمک کنیم.