تاسیسات گرین‌‌‌ویل جنرال الکتریک شامل مواردی مانند مرکز فناوری توربین گازی، مرکز ساخت پیشرفته، مرکز توسعه تعمیرات (RDC)، آزمایشگاه‌‌‌های بارگذاری استاتیک و احتراق، یک شبیه‌‌‌ساز خاموشی و حداقل هفت ایستگاه مختلف تست توربین گازی است. بیش از ۲۵۰۰ کارمند در این سایت کار می‌کنند و جنرال الکتریک ادعا می کند که در ۱۰ سال گذشته حدود ۷هزار اختراع در این مرکز ثبت شده است. در ۲۶ آوریل برخی از دست‌اندرکاران مطبوعات از سایت بازدید کردند تا برخی از قابلیت‌های آن را بهتر درک کنند. این تور همراه با کنفرانس بهار انجمن تخصصی عملیات توربین‌های احتراقی (CTOTF) که در هتل Hyatt Regency در مرکز شهر گرین‌‌‌ویل برگزار شد، برنامه‌ریزی شد.

جنرال الکتریک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات اصلی در صنعت توربین گازی، ادعا می‌کند که به طور مستمر روش‌ها و منابع خود را برای قطعی‌های برنامه‌ریزی‌شده در آینده بهبود می‌بخشد. برای انجام این کار، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی را در روباتیک پیشرفته، اتوماسیون، نرم‌افزارها و راه حل های ابزار هوشمند انجام داده است که بسیاری از آنها در گرین ویل در حال توسعه هستند. یکی از نمونه‌هایی که در این تور نمایش داده شد، یک «جعبه بزرگ نارنجی یا BOB» بود.

فناوری BOB  شامل یک نمایشگر لمسی بزرگ و چند تبلت با درجه‌بندی صنعتی برای استفاده در این زمینه است. همچنین دارای اجزای شبکه با فناوری پیشرفته است تا اطمینان حاصل شود که وقتی به سایت‌‌‌های راه دور منتقل می‌‌‌شوید، همه چیز به‌‌‌طور یکپارچه متصل می‌‌‌شود. این راه حل بسیاری از کاغذبازی‌هایی را که قبلا با قطع برق همراه بود حذف می‌کند و تضمین می‌کند که تمام مراحل و اسناد فورا در دسترس کارگران قرار می‌گیرند. ردیابی پیشرفت و مدیریت کار با استفاده از این ابزارها هرگز آسان‌تر و کارآمدتر از این نبوده است.

جنرال الکتریک در حال حاضر ده‌ها مورد از این جعبه‌ها را در سراسر جهان در زمان قطعی برق استفاده می‌کند. سایر ابزارهایی که در شبیه‌ساز قطع برق جنرال الکتریک توسعه می‌یابند شامل سیستم‌هایی برای جداسازی و مونتاژ مجدد توربین گازی ایمن‌تر و آسان‌تر است. همچنین مهندسان با همکاری تکنسین‌‌‌ها و پرسنل پشتیبانی میدانی از سایت‌‌‌های سراسر جهان، سیستم‌‌‌های مختلف بالابری و ریگلاژ را ایجاد کرده‌‌‌اند که برخی از سختی‌های ناشی از چکش‌‌‌کاری‌‌‌ها و ضرباتی را که بسیاری از کارگران برای جدا کردن قطعات قدیمی متحمل می‌شدند برطرف کرده‌اند. این ابزارهای جدید برای پشتیبانی از اجزای سنگین دقیقا در نقطه مناسب طراحی شده‌‌‌اند، آنها را متعادل نگه می‌‌‌دارند و با فناوری هیدرولیک به‌‌‌جای کنترل فیزیکی نیروی موردنیاز را ایجاد می‌کنند.

در همین حال، ماموریت RDC این است که عملکرد تاسیسات تعمیر و تولید GE Gas Power را بهبود بخشد. اریک بیکر، مدیر مهندسی در مرکز توسعه تعمیرات جنرال الکتریک توضیح داد: تیم آنها به بیرون از فضای آزمایشگاهی می‌‌‌رود و فناوری‌های جدید را شناسایی کرده و توسعه می‌‌‌دهد، سپس آن را در مقیاس کامل صنعتی می‌‌‌کند و آن را به سراسر جهان می‌‌‌فرستد. وی در ادامه افزود: ما می‌‌‌خواهیم مطمئن شویم که می‌‌‌توانیم مراکز خدماتمان را به رقابتی‌‌‌ترین هزینه و رقابتی‌‌‌ترین چرخه‌‌‌ای که می‌‌‌توانیم، توسعه دهیم.

بیکر در ادامه خاطرنشان کرد: این یک فضای غیرتولیدی است. این فضایی است که می‌‌‌توانیم چهار تیم مختلف را در جنرال الکتریک گرد هم بیاوریم تا آزمون و خطا کرده و ایده‌‌‌های مختلف را امتحان کنیم. هر روز که به این مرکز می‌آییم، امیدواریم در پایان روز، چیزی را به دست آوریم که یک فرآیند قوی، اثبات‌شده و آماده برای صنعت برق به ارمغان بیاورد. بیکر گفت چهار تیم از فضای RDC استفاده می‌کنند. تیم اول شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و امکانات تولیدی هستند که نه فقط در اینجا در گرین ویل، بلکه در سراسر جهان آنها را ارائه می‌دهند. آنها اطلاعاتی را در خصوص نیازهای این صنعت ارائه می‌کنند که شامل ورودی‌هایی در مورد نقاط درد صنعت هستند؛ جایی که ما باید روی آنها بیشتر کار کنیم.

همان‌طور که ما راه حلی را توسعه می‌‌‌دهیم، آنها ورودی‌‌‌هایی را در مورد اینکه چگونه این راه‌‌‌حل در برنامه‌های خدماتی‌‌‌شان جا می‌‌‌گیرد ارائه می‌‌‌دهند و اینکه چه چیزی باید تغییر کند تا آنها در دنیای واقعی قابل اجرا باشند. سایر گروه‌های درگیر در این مرکز شامل مهندسی جزء، مهندسی فرآیند و مهندسی طراحی هستند. آخرین توقف در تور گرین ویل، آزمایشگاه توربین‌های احتراقی بود. توربین گازی تاریخی Belle Isle، اولین واحد توربین گازی جنرال الکتریک که در آوریل ۱۹۴۹ به شرکت گاز و الکتریک اوکلاهما تحویل داده شد، در مقابل آزمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. واحد Belle Isle به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا ببینند که در طول سال‌ها چقدر در فناوری توربین گازی تغییر ایجاد شده است. آزمایشگاه محفظه احتراق شامل چند جایگاه برای آزمایش فناوری احتراق و ترکیب سوخت است.

در حالی که هیچ برقی در طول آزمایش تولید نمی‌‌‌شود، توربین احتراقی را می‌‌‌توان با حداکثر سرعت به واسطه یک اگزوز که توسط اسپری آب خنک شده و به پشته تاسیسات هدایت می‌‌‌شود، روشن کرد. این آزمایشگاه دارای انواع سوخت‌‌‌های موجود از جمله سوخت‌‌‌های گازی (از جمله گاز طبیعی، پروپان و ترکیبات سوخت هیدروژنی) و سوخت‌‌‌های مایع (مانند سوخت‌‌‌های جت A و نفت کوره نوع ۲) است.

سلول‌‌‌های آزمایشی به سیستم‌‌‌های جمع‌‌‌آوری داده‌‌‌های با سرعت پایین و بالا، اینترلاک‌‌‌ها با ایمنی لیزری، مخازن فشار قابل دسترسی نوری و بخش‌‌‌های احتراق برای اندازه‌‌‌گیری‌‌‌های تشخیصی جامع مبتنی بر لیزر و نوری مجهز هستند. سیستم‌‌‌های تشخیصی نوری و لیزری مختلفی برای توصیف ویژگی‌‌‌های میدان جریان از جمله اختلاط سوخت/ هوا، انتشار حرارت شعله، دمای گاز و انتشار آلاینده‌‌‌ها نیز در دسترس هستند. تأسیسات گرین‌‌‌ویل و قابلیت‌‌‌های آن چشمگیر هستند و نشان می‌‌‌دهند که جنرال الکتریک گاز پاور چگونه برای پیشرفت فناوری توربین‌‌‌های گازی و فرآیندهای نگهداری و تعمیر کار می‌‌‌کند.