این شرکت مسوول تامین برق در ۱۳ ایالت و منطقه کلمبیا (DC) است و به ۶۵ میلیون نفر خدمات‌‌‌‌رسانی می‌کند. در حقیقت PJM یک سازمان انتقال منطقه‌‌‌‌ای (RTO) است که روند عمده‌‌‌‌فروشی برق را در تمام یا بخش‌‌‌‌هایی از دلاور، ایلینوی، ایندیانا، کنتاکی، مریلند، میشیگان، نیوجرسی، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینیا، ویرجینیای غربی و ناحیه کلمبیا هماهنگ می‌کند. این سازمان می‌‌‌‌گوید در حالی که ظرفیت پاسخگویی بارهای ثابت برشبکه و تعهدات ذخیره برق را دارد، دیگر در مورد حفظ ذخایر اضطراری برق موردنیاز خود اطمینان ندارد.

این شرکت برق در بیانیه‌‌‌‌ای که ۲۴ ژوئیه منتشر شد، اظهار کرد: اعلام هشدار هوای گرم به آماده‌‌‌‌سازی پرسنل و تاسیسات انتقال و تولید نیرو درمقابل گرما یا رطوبت شدید که ممکن است باعث مشکلات ظرفیت در شبکه شود، کمک می‌کند. با افزایش گرمای هوا واحدهای تولیدی دیگر قادر به تولید ظرفیت نامی ‌‌‌‌خود نخواهند بود و بنابراین سطح تولید برق کاهش خواهد یافت. همچنین گرمای هوا باعث کاهش حد حرارتی تجهیزات شبکه انتقال می‌شود. از طرفی با توجه به الکتریکی بودن سیستم‌های سرمایشی در بسیاری از کشورها، گرمای هوا تاثیر قابل‌توجهی بر افزایش مصرف برق دارد که این موضوع نیز باعث افزایش نقطه کار تجهیزات تولید و انتقال می‌‌‌‌شود.

بنابراین می‌توان گفت که گرمای هوا موجب کاهش کفایت و امنیت در تولید و شبکه‌‌‌‌های انتقال برق می‌شود. این در حالی است که انتظار می‌رود در روزهای آینده میانگین دما در سراسر جهان به بالای ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتی‌‌‌‌گراد) برسد که این امر تقاضا برای برق را به شدت افزایش خواهد داد. دمای بالا به این معنی است که خانه‌‌‌‌ها و مکان‌‌‌‌های تجاری در ایالات متحده که توسط PJM خدمات‌‌‌‌رسانی می‌‌‌‌شوند، نیاز به تامین برق دائمی ‌‌‌‌برای سیستم‌های خنک‌‌‌‌کننده خود خواهند داشت. همچنین این اتفاق ذخایر برق شرکت را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها را مجبور می‌کند تا در صورت عدم‌توانایی تامین برق از سایر شرکت‌های برق بخواهد وارد عمل شوند.

شرکت برق مستقر در پنسیلوانیا در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد که انتظار دارد یک بار پیش‌بینی شده در سراسر سازمان انتقال منطقه‌‌‌‌ای (RTO) ارائه دهد به طوری که در ۲۷ ماه ژوئیه تقریبا به ۱۵۰,۷۰۰مگاوات و در ۲۸ ژوئیه به۱۵۲,۸۰۰مگاوات خواهد رسید. یک تیم اختصاصی از اپراتورها مجهز به فناوری پیشرفته برای متعادل کردن عرضه و تقاضا و هدایت شبکه برق به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته از اتاق‌‌‌‌های کنترل PJM استفاده می‌کنند. آنها چند سناریو بالقوه را آماده کرده‌اند که می‌تواند تحت‌تاثیر آب و هوا، شرایط اضطراری یا خرابی تجهیزات باشد. آنها خروجی منابع را با تغییرات تقاضا تنظیم و اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ خط انتقال یا تاسیسات بیش از حد بارگذاری نمی‌شود. این تیم همچنین شرایط غیرعادی را به طور دقیق رصد می‌کند و برای محافظت از منبع برق این منطقه به آنها واکنش مقتضی نشان می‌دهد.

موج گرما ده‌‌‌‌ها‌هزار نفر را می‌‌‌‌کشد

در سال‌های اخیر، امواج گرمایی ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث شده تا آتش‌‌‌‌سوزی‌‌‌‌های کالیفرنیا در چهار دهه پنج برابر شود و مشکل آتش‌‌‌‌سوزی جنگل‌‌‌‌های کانادا نیز بخش بزرگی از این منطقه را در دود پوشانده است. فقط بین ۳۰ مه‌‌‌‌تا ۴ سپتامبر ۲۰۲۲، دمای بالا جان بالغ بر ۶۱۶۷۲ نفر را در اروپا گرفت. از ماه ژوئیه تاکنون گرم‌ترین روزهای تاریخ به ثبت رسیده است و با توجه به اینکه امواج گرما هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نداده، این رکورد به زودی شکسته می‌شود، زیرا تقاضا برای سیستم‌های خنک‌‌‌‌کننده و سرمایشی به شبکه‌‌‌‌های برق در سراسر جهان بیش از حد بار وارد می‌کند.

قیمت‌ها افزایش می‌‌‌‌یابد

قیمت برق ایالات متحده در چند بازار به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسید، زیرا خانه‌‌‌‌ها و مشاغل برای فرار از موج گرمای وحشیانه‌‌‌‌ای که بخش زیادی از این کشور را در این هفته تحت فشار قرار داده بود، کولرهای گازی‌‌‌‌ خود را به کار انداختند. این شرایط آب و هوایی شدید، مصرف‌کنندگان را به یاد یخ زدگی مرگبار در فوریه ۲۰۲۱ می‌‌‌‌اندازد که میلیون‌‌‌‌ها تگزاسی را برای روزها بدون برق، آب و گرما گذاشت و همچنین موج گرمای بی‌رحمانه در اوت سال ۲۰۲۰ که اپراتور شبکه کالیفرنیا را مجبور کرد برای چند روز خاموشی‌‌‌‌های چرخشی اعمال کند که حدود ۸۰۰‌هزار نفر را تحت‌تاثیر قرار داد.

در بازار نقدی، قیمت برق روز بعد -روز پنج‌شنبه- به بالاترین میزان خود از دسامبر ۲۰۲۲ در مرکز پالو ورد در آریزونا و بالاترین میزان از فوریه در مرکز PJM Western رسید که منطقه‌ای از شمال غربی پنسیلوانیا تا واشنگتن دی‌سی را پوشش می‌دهد. اداره هواشناسی پیش‌بینی کرده است که دمای هوا در نیویورک، لس‌آنجلس، شیکاگو و هیوستون طی چند روز آینده به ۹۰ فارنهایت (۳۵ درجه سانتی‌گراد) و در فونیکس به بیش از ۱۱۰درجه فارنهایت برسد. این اعداد با اوج دمای طبیعی ۸۵ فارنهایت در نیویورک، ۸۳ در لس‌آنجلس، ۸۵ در شیکاگو، ۹۵ در هیوستون و ۱۰۶ در فینیکس مقایسه می‌شود.

اپراتورهای شبکه سراسر ایالات متحده در این هفته هشدار هوای گرم را اعلام کردند و به شرکت‌های انرژی گفتند که تعمیر و نگهداری غیرضروری را به تعویق بیندازند تا تمام نیروگاه‌‌‌‌ها و خطوط انتقال برق موجود برای سرویس آماده باشند. از طرف دیگر اپراتور سیستم مستقل کالیفرنیا (ISO) برای سومین بار در یک هفته یک‌هشدار اضطراری انرژی‌برای چهارشنبه شب گذشته صادر کرد که به دلیل خاموش شدن برخی منابع، ادامه گرمای بیش از حد در داخل کالیفرنیای جنوبی و همچنین تراکم خطوط انتقال که حرکت برق را به بخش‌‌‌‌هایی از منطقه محدود می‌کند، این هشدار داده شد. با وجود گرمای شدید، اپراتورهای شبکه انتظار ندارند که مصرف برق در هفته جاری به بالاترین حد خود برسد. با این حال، اپراتور شبکه تگزاس پیش‌بینی کرده که تقاضا در هفته آینده با تداوم موج گرما رکوردهای جدیدی را ثبت کند.