علیرضا نعمت سلطانی افزود: برای اینکه استفاده پساب در بخش صنعت عملیاتی شود، باید دستگاه‌‌‌های متولی آب از جمله شرکت آب منطقه‌‌‌ای در چارچوب قانون با قطع آب صنایع بزرگ و هدایت آنها به استفاده از پساب همکاری کنند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین با اشاره به وجود صنایعی در استان از جمله پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی گفت: تخصیص پساب در استان عملا مورد بهره‌‌‌برداری قرار نگرفته است و فقط نیروگاه سبلان سالانه یک میلیون مترمکعب از پساب برداشت می‌‌‌کند که از یک ماه پیش شروع شده است و ۲ میلیون متر مکعب نیز برای کارخانه فولاد اسفنجی اردبیل پیش‌فروش شده است که به محض اجرای خط انتقال، این کار محقق خواهد شد. نعمت سلطانی ادامه داد: مجتمع معدن مس مشگین‌‌‌شهر نیز ظرفیت استفاده از پساب را دارد و در سطح استان، امکان تامین آب مورد نیاز بخش صنعت از بازچرخانی فاضلاب را داریم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب موجود تصریح کرد: در جایی که پساب وجود دارد صنایع نباید از آب آشامیدنی برای مصارف خود برداشت کنند و باید با بازچرخابی پساب‌‌‌ به تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت، فضای سبز و کشاورزی کمک کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل یادآور شد: کاهش بارش‌‌‌ها و منابع آبی، خشکسالی و فرونشست‌‌‌ها از مشکلات جدی در تامین آب مورد نیاز بخش‌‌‌های (آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و خدمات) است و اجرای پروژه‌‌‌‎های جمع‌‌‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور، از شاخص‌‌‌‎های توسعه به شمار می‌‌‌رود. وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌‌‌های فاضلاب در استان اردبیل خاطرنشان کرد: اجرا و بهره‌‌‌‎برداری از این طرح‌‌‌ها در بهداشت و حفظ محیط‌زیست اهمیت دارد و عدم‌ مدیریت و استفاده از پساب‌‌‌ و بازچرخانی آن در بلند‌مدت سبب آلودگی محیط‌زیست و سفره‌‌‌های آب زیرزمینی می‌شود.

نعمت سلطانی گفت: با برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو و حمایت‌‌‌های مجلس در قانون بودجه و مشارکت بخش خصوصی تلاش می‌‌‌کنیم پساب را بازچرخابی، تصفیه و در اختیار بخش صنعت، کشاورزی و خدمات قرار دهیم. رئیس هیات‌مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهره‌‌‌وری استفاده از آب، جلوگیری از آلودگی جوی‌‌‌ها و معابر، افزایش ارتقای بهداشت عمومی شهروندان و کاهش هزینه‌‌‌های درمان و استفاده چندباره از آب از مزایای اجرای بازچرخانی به شمار می‌‌‌رود.