این شرکت با نام Green Mountain Power، پیشنهاد خرید باتری و دفن خطوط انتقال برق و تقویت کابل‌های هوایی را در پرونده‌ای به نهادهای تنظیم‌کننده دولتی ارائه کرده است. گرین مانتین مدعی شد که طرح آن ارزان‌تر از ایجاد بسیاری از خطوط انتقال جدید و ساخت نیروگاه‌ها خواهد بود. این طرح یک تغییر روند بزرگ از نحوه تجارت عادی شرکت‌های آب و برق ایالات‌متحده خواهد بود. اکثر آنها با ساخت و راه‌اندازی خطوط انتقال که برق را از نیروگاه‌های گاز طبیعی یا مزارع بادی و خورشیدی به خانه‌ها و مشاغل می‌رسانند، درآمد کسب می‌کنند. گرین مانتین، یک شرکت برق نسبتا کوچک است که به حدود ۲۷۰ هزار خانه و کسب‌و‌کار خدمت‌رسانی می‌کند و مانند سایر شرکت‌های خدماتی (utility) از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری در باتری‌هایی که اندازه یک تلویزیون هستند و صاحب‌خانه‌ها معمولا خودشان آنها را می‌خرند، کمتر از این زیرساخت‌ها استفاده خواهد کرد.

طرح گرین مانتین بر اساس برنامه‌ای است که از سال ۲۰۱۵ اجرا کرده است و در آن باتری‌های خانگی تسلا را به مشتریان خود اجاره می‌دهد. ورمونت از کمیسیون خدمات عمومی ‌خواسته تا به آن اجازه دهد ابتدا ۲۸۰ میلیون دلار برای تقویت شبکه خود و سپس خرید باتری‌هایی که از تولیدکنندگان مختلف تامین می‌شود، هزینه کند. این شرکت انتظار دارد طی هفت سال آینده حدود ۱.۵ میلیارد دلار روی این طرح سرمایه‌گذاری کند، پولی که از طریق نرخ برق جبران خواهد شد. به گفته این شرکت این سرمایه‌گذاری با هزینه‌های فزاینده‌ای که باید برای بازیابی شبکه برق بعد از وقوع توفان و همچنین هزینه کوتاه کردن و حذف درختان اطراف خطوط برق خود صرف شود، توجیه می‌شود.

این شرکت تصریح کرد‌: به اجاره باتری به مشتریانی که پیش از موعد این فناوری را می‌خواهند ادامه خواهد داد. در صورتی که قانون‌گذاران آن را تایید کنند، تا سال ۲۰۳۰ طول می‌کشد تا این شرکت طبق طرح جدید خود باتری‌ها را در اکثر خانه‌ها نصب کند. همچنین این شرکت خدماتی اعلام کرد که هدفش برای رفع قطعی برق تا آن سال محقق خواهد شد، به این معنی که مشتریان همیشه برق کافی برای استفاده از چراغ‌ها، یخچال‌ و سایر لوازم ضروری را خواهند داشت.