رئیس پژوهشگاه نیرو در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه‌‌‌ها و کارهای مطالعاتی انجام شده برای توسعه انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر گفت: آنچه در شورای اقتصاد تصویب شده ایجاد ۱۱‌هزار و ۵۰۰ مگاوات است که ۸۵۰۰ مگاوات آن مربوط به انرژی خورشیدی است و ۳هزار مگاوات آن مربوط به انرژی بادی می‌شود و ارزیابی ما این است که در دو یا سه سال آینده با توجه به شرایط ناترازی میزان بسیار خوبی انرژی تجدیدپذیر وارد مدار شود. به گفته وی آن چیزی که قطعا حمایت مالی خواهد شد ایجاد ۱۱‌هزار و ۵۰۰ مگاوات است که در این راستا ساتبا اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم بخش خصوصی نیز پتانسیل اجرا را داشته باشد. عمیدپور با اشاره به اقدامات و برنامه‌‌‌های انجام شده در حوزه کاهش پرت شبکه اظهار کرد: در حوزه انتقال و توزیع مسائل روز مطرح می‌شود از ۶۰۰ فناوری جدیدی که شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داده‌‌‌اند ۱۳۰ مورد اقدامات فناورانه در حوزه فن‌‌‌بازار است که تاثیرات زیادی برای جلوگیری از اتلاف شبکه دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان طرح‌‌‌های خوبی را ارائه داده‌‌‌اند که ما حمایت از آنها را وظیفه خودمان می‌‌‌دانیم، تصریح کرد: در این بین صندوق شکوفایی و نوآوری صنعت برق یک دهه سابقه دارد که در چهار حوزه مشخص صنعت برق گام برداشته است. به گفته رئیس پژوهشگاه نیرو طبق قانون ۱۴۰۱، معادل ۲۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه دانش‌‌‌بنیان صنعت آب و برق تزریق خواهد شد که هزار میلیارد آن به زودی تزریق می‌شود و تاکید آن روی موضوع هوشمندسازی صنعت برق، توسعه فناوری تجدیدپذیرها و موضوع مدیریت مصرف است. عمیدپور با بیان اینکه ایجاد اکوسیستم و زیست بوم علم و فناوری در صنعت برق موضوعی است که پژوهشگاه نیرو به جد آن را دنبال می‌‌‌کند، اظهار کرد: از امسال یک حرکت جدی را آغاز کرده‌‌‌ایم و شاهد اتفاقات خوبی هستیم. در نمایشگاه امسال ۶۹۵ محصول فناورانه در فن‌‌‌بازار ارائه شده و این نخستین اقدامی است که دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها را به صنعت برق نزدیک می‌‌‌کند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی تصریح کرد: یکی از کارهای جدی که دنبال می‌‌‌کنیم مدیریت مصرف است اگر هوشمندسازی ارتقا یابد می‌توانیم مصرف را مدیریت کنیم. ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در رویداد هوشمند‌سازی شرکت کرده‌‌‌اند و ۶۸محصول فناورانه ارائه داده‌‌‌اند که چند محصول مورد حمایت قرار گرفته، اما برای اینکه هوشمندسازی را توسعه دهیم نیازمند سرمایه سنگین هستیم، اما این شرکت‌ها محصولات با قیمت پایین را ارائه می‌‌‌کنند که اولین گام که رویت‌‌‌پذیری است در این حوزه برداشته شده است.