این نیروگاه‌ها متعلق به TexGen Power مستقر در هیوستون هستند و این تاسیسات زیرنظر شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT) کار می‌کنند. شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس، سازمان آمریکایی است که شبکه برق تگزاس را اداره می‌کند، که برق بیش از ۲۵ میلیون مشتری تگزاس را تامین می‌کند و ارائه ۹۰ درصد بار الکتریکی ایالت را به خود اختصاص می‌دهد. ارکات در حقیقت اولین اپراتور سیستم مستقل در ایالات متحده است. این نیروگاه‌ها شامل تاسیسات زیر است:

ولفو‌هالوو، یک نیروگاه توربین گازی سیکل ترکیبی ۷۴۵ مگاواتی (CCGT) در گرانبری، جنوب غربی دالاس.

کلرادو بند، که شامل یک توربین گازی سیکل ترکیبی ۳۵۰ مگاواتی مگاواتی و یک توربین گازی چرخه باز ۷۴ مگاواتی (OCGT) است که در وارتون، جنوب غربی هیوستون واقع شده است. لاپورته، یک نیروگاه توربین گازی سیکل باز ۱۵۰ مگاواتی، واقع در لا پورت در جنوب شرقی هیوستون. توتال انرژیز روز دوشنبه اعلام کرد که نیروگاه‌های گازسوز مجموعه این شرکت را در تگزاس گسترش می‌دهند که شامل ۲ گیگاوات ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر نصب شده است. توتال انرژیز همچنین اظهار کرد که ۲ گیگاوات دیگر پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در دست ساخت دارد و ۳ گیگاوات دیگر نیز در دست توسعه است. این شرکت خاطرنشان کرد که آخرین خریدهای آن توانایی‌های تجاری آن را در بازارهای گاز طبیعی و برق تگزاس تقویت می‌کند.

دیوید پیرس، مدیر فروش POWWR، یک گروه نرم‌افزار انرژی مستقر در کانکتیکات، می‌گوید که این یک استراتژی حفاظتی بسیار عاقلانه برای شرکت توتال انرژیز است. به گفته وی این شرکت در حال حاضر قابلیت‌های قابل توجهی در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر دارد. اما، با خرید این دارایی‌ها، می‌تواند از قراردادهای جایگزین انرژی‌های تجدیدپذیر خود با انرژی ارزان‌قیمت و قابل اعتماد تولید‌شده با سوخت گاز حمایت کند. توتال انرژیز گفت که خرید نیروگاه‌های تگزاس بخشی از توسعه این شرکت به عنوان یک بازیگر برق یکپارچه است.

استفان میشل، رئیس گروه انرژی و انرژی تجدیدپذیر گاز در توتال انرژیز گفت: ما از توافق امضا‌شده با TexGen برای به دست آوردن ۱.۵ گیگاوات از توربین گازی سیکل ترکیبی (CCGT) در ERCOT خوشحالیم. پس از امضای چندین PPA (قراردادهای خرید برق) شرکتی در چند سال گذشته و راه‌اندازی اخیر نیروگاه خورشیدی Myrtle در مقیاس کاربردی، این معامله نقطه عطفی برای استراتژی یکپارچه انرژی توتال در بازار ERCOT است.

میشل ادامه داد: این نیروگاه‌ها ما را قادر می‌سازند که دارایی‌های تجدیدپذیر خود را که طبیعتا متناوب هستند، تکمیل کنیم، به مشتریان خود یک منبع الکتریسیته قوی ارائه داده و از نوسانات قیمت برق استفاده کنیم. این خرید کمک مثبتی به هدف سودآوری بالغ بر ۱۲ درصدی ROACE (بازده متوسط سرمایه‌گذاری شده) تا سال ۲۰۲۸ برای بخش کسب‌و‌کار انرژی یکپارچه ما خواهد کرد. شرکت توتال انرژیز که از سال ۱۹۵۷ در ایالات متحده فعالیت می‌کند، بر شناسایی فرصت‌هایی برای برآوردن نیازهای رو به رشد انرژی و در عین حال کاهش انتشار کربن متمرکز است.

به گفته میشل،  با حضور در بیش از ۳۰ ایالت ایالات متحده، این شرکت در حال توسعه یک مجموعه یکپارچه با ترکیب ۲۵ گیگاوات از پروژه‌های خورشیدی و بادی، ذخیره‌سازی و همچنین بسیاری از فرصت‌های تجاری بهره‌برداری‌شده و غیر‌بهره‌برداری شده است. توتال همچنین صادرکننده شماره یک LNG ایالات متحده است که یک شریک حیاتی برای انرژی‌های تجدیدپذیر متناوب است.

به عنوان بخشی از جاه‌طلبی خود برای رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰، توتال انرژیز در حال ساخت یک مجموعه رقابتی در کلاس جهانی است که انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی خشکی و فراساحلی) و تاسیسات انعطاف‌پذیر (CCGT، ذخیره‌سازی برق) را با هم ترکیب می‌کند تا نیروی ثابتی را به مشتریان خود ارائه دهد. در سال ۲۰۲۲، این شرکت بیش از ۳۳ تراوات ساعت برق تولید کرد و یک ظرفیت نصب ناخالص برق تجدیدپذیر ۱۷ گیگاواتی ارائه کرد. به گفته میشل توتال همچنین با هدف قرار گرفتن در میان پنج تولیدکننده برتر برق در جهان از انرژی باد و خورشید، به گسترش این تجارت ادامه خواهد داد تا تولید برق خود را تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۰۰ تراوات ساعت برساند.

این در حالی است که در سال گذشته نیز شرکت توتال انرژیز در اواخر اکتبر اعلام کرد که حدود ۵۸۰ میلیون دلار طی یک سرمایه‌گذاری مشترک با Casa dos Ventos، یک شرکت بزرگ فعال در زمینه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در برزیل، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین توتال انرژیز در ژوئن سال گذشته با گروه ادانی شرکت خوشه‌ای هندی برای تصاحب ۲۵ درصد سهام در ادانی نیو اینداستریال قراردادی منعقد کرد. ادانی تولید سالانه یک میلیون تن هیدروژن سبز را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار داده که آن را با حدود ۳۰ گیگاوات ظرفیت جدید تولید برق تجدیدپذیر، به عنوان اولین نقطه عطف خود، تولید خواهد کرد. این در حالی است که توتال انرژی در سال ۲۰۲۰  بالغ بر۲۰ درصد از سهام اقلیت را در شرکت انرژی سبز ادانی (AGEL) به دست آورد که در آن زمان بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده خورشیدی در جهان بود. این گروه فرانسوی همچنین ۵۰ درصد از سهام ۲.۳۵ گیگاواتی دارایی‌های خورشیدی عملیاتی متعلق به AGEL را در اختیار دارد که این معامله نشان‌دهنده کل سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است.