در مناطق بدون گاز از چه آبگرمکنی استفاده کنیم؟

آبگرمکن با سوخت گاز مایع دارای مشکلاتی از قبیل، سختی دسترسی به کپسول گاز، بوی حاصل از سوخت گاز مایع و جابجایی و وزن زیاد کپسول و هزینه های زیادی که برای مصرف کننده ایجاد می کند آنچنان مورد رقبت نیست. لذا آبگرمکن برقی به دلیل ایمن تر بودن و در دسترس بودن انرژی برق می تواند انتخاب بهتری باشد.

از مزایای آبگرمکن برقی می توان به نصب راحت آن اشاره کرد زیرا این نوع آبگرمکن نیازی به دودکش نداشته و در هر شرایط  و متراژی قابل نصب می باشد اما آبگرمکن گازی برای کارکرد نیاز به دودکش مناسب برای خروج گاز خطرناک موناکسید کربن دارد و نصب این نوع دستگاه در متراژ زیر ۷۵ متر مربع ممنوع می باشد.

آبگرمکن برقی بسیار ساده طراحی می شود به این صورت که دارای یک مخزن و یک المنت  و یک ترموستات می باشد و همین امر باعث شده است که میزان خرابی آبگرمکن برقی به نسبت نمونه های مشابه اش بسیار کمتر باشد در نتیجه می توان گفت عمر مفید این آبگرمکن بسیار بالاتر می باشد.

از معروف ترین و قدیمی ترین تولید کنندگان آبگرمکن برقی می توان به شرکت آزمون کار اشاره کرد که آبگرمکن های تولیدی خود را با برند آزمون به بازار عرضه می نمایید. این گروه صنعتی از سال ۱۳۵۷ کار خود را با تولید آبگرمکن های برقی دیواری و ایستاده آغاز کرده است و در این سالها توانسته است به کیفیتی دست یابد که محصول خود را به بیش از ۲۰ کشور در سراسر دنیا صادر نماید. آبگرمکن برقی آزمون  مجهز به المنت با کیفیت فرانسوی می باشد . این برند علاوه بر داشتن مهر استاندارد ایران ، مجوز های ایزو را نیز دارا می باشد.

دما نما

آبگرمکن برقی به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می گردد که هر کدام از این دو دسته  دارای مخازن با ظرفیت متفاوت می باشد که در زیر به  معرفی آنها می پردازیم:

آبگرمکن برقی دیواری10 لیتری 

این مدل مناسب برای محیط های کاری می باشد که تنها فقط دارای یک روشویی می باشند. این مدل به نام آبگرمکن برقی زودجوش نیز معروف می باشد و این به دلیل حجم پایین مخزن آن می باشد که نسبت به دیگر آبگرمکن ها زودتر به جوش می آید.

آبگرمکن برقی دیواری 25 لیتری

 این مدل آبگرمکن مناسب محیط هایی هست که دارای روشویی و سرویس بهداشتی  می باشند ولی استفاده استحمام ندارند.

آبگرمکن برقی دیواری 55 لیتری 

این  مدل آبگرمکن دیواری مناسب منازل کوچک و ویلایی می باشد و این آبگرمکن دارای مخزن 55 لیتر می باشد که مناسب برای استحمام یک نفر می باشد.

آبگرمکن برقی ایستاده 120 لیتری

 این نوع آبگرمکن مناسب منازل کوچک می باشد که می تواند برای استحمام دو نفر مناسب می باشد

آبگرمکن برقی ایستاده 150 لیتری

این مدل مناسب منازل با استفاده متوسط می باشد که می تواند برای مصرف حمام سه نفر مورد استفاده قرار می گیرد.

آبگرمکن برقی ایستاده 200 لیتری

این آبگرمکن برقی بزرگترین مخزن را در میان دیگر مدل ها دارا می باشد در نتیجه برای استفاده منازل بزرگتر و با جمعیت بیشتر مناسب می باشد

مواردی که در نصب آبگرمکن برقی آزمون حائز اهمیت می باشد به شرح زیر است:

  • آبگرمکن برقی باید همتراز با کف ساختمان نصب شود

  • آبگرمکن های برقی به صورت اتوماتیک کار می کنند و این بدین معناست که نیازی به خاموش و روشن شدن ندارند 

  • در تصویر زیر اطلاعاتی راجع به چگونگی نصب و نوع کاکرد آبگرمکن برقی در اختیار شما قرار می گیرد

دمانما

گارانتی آبگرمکن برقی از زمان فاکتور خرید آن به مدت یکسال می باشد اما موردی که به آن باید توجه نمایید این است که با توجه به عدم پیچیدگی این نوع آبگرمکن عمر مفید بالایی را دارند.

موارد ایمنی و پیشنهادی آبگرمکن برقی به شرح زیر می باشد:

  • درجه آبگرمکن برقی خود را بر روی متوسط قرار دهید زیرا هم در مصرف برق بسیار صرفه جویی می شود و هم عمر مفید دستگاه شما بالا می رود

  • حتما موقع پر شدن مخزن آبگرمکن برقی، شیر خروجی را باز کرده تا آب به راحتی داخل مخزن شود و پس از پر شدن مخزن چند ثانیه در همان حالت شیر خروجی باز نگه داشته تا هوای داخل مخزن کاملا تخلیه گردد

  • حتما پس از پر شدن کامل مخزن آبگرمکن برقی، دو شاخه را به پریز وصل و آبگرمکن برقی را روشن نمایید.

  • حتما طبق تصاویر دفترچه راهنمای نصب، در هنگام نصب از شیر یکطرفه( خودکار) و شیر اطمینان در محل های مربوطه و به طور صحیح استفاده نمایید و همچنین از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

  • شیر اطمینان در آبگرمکن برقی باید به منظور زودودن رسوبات آهک و اطمینان از بسته نبودن آن به صورت منظم به کار انداخته شود.

  • برای تخلیه آبگرمکن برقی دو شاخه را از پریز برق کشیده و سپس شیر لوله ورودی آب سرد را ببندید تا آب دیگر وارد آبگرمکن برقی نشود حال شیر لوله خروجی آبگرم را باز کرده تا هوای کافی وارد مخزن شود و در آخر شیر تخلیه را تا آخر باز نمایید تا مخزن کاملا خالی شود.

  • عملیات نصب آبگرمکن برقی در محلی که سیستم اتصال زمین وجود دارد به کار گرفته شود.

فروشگاه دمانما از معتبر ترین و با سابقه ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی در حوزه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی می باشد. فروشگاه اینترنتی دمانما پخش کننده محصولات تاسیساتی معتبر همچون آبگرمکن برقی آزمون، پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوتان، رادیاتور پنلی ایساتیس  و ... می باشد.

شما بازدید کننده محترم می توانید برای تهیه انواع آبگرمکن برقی به سایت دمانما مراجعه بفرمایید یا با شماره های فروشگاه  77404044-021 تماس حاصل بفرمایید  تا کارشناسان دمانما شما را در مورد انتخاب  دستگاه مناسب با توجه به محیط شما را راهنمایی نمایید. قطعا خرید با اطلاعات کامل و کارشناسی دقیق مصرف انرژی  را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.