مشاوره مالیاتی کسب و کارها – به یک نیاز قدیمی و یک راهکار جدید !!!

 در حال حاضر قوانین مالیاتی پیچیده‌ای برای کسب و کارهای مختلف وجود دارد که اگر با نحوه محاسبه و ضوابط آن آشنا نباشید، آینده کسب و کارتان را به خطر می‌اندازید و مشکل به همینجا ختم نمی‌شود. در این مطلب مشکلاتی که در زمینه امور مالیاتی برای کسب و کارهای مختلف وجود دارند را بررسی می‌کنیم و در پایان یک راهکار مناسب نیز برای آن ارائه خواهیم دارد.

چالش‌های مالیاتی پیش روی کسب و کارهای مختلف

در شرایط فعلی کشور، مشکلات فراوانی پیش روی کسب و کارهای مختلف و بویژه کسب و کارهای نوپا وجود دارد. به گونه‌ای که عدم آشنایی با جنبه‌های مختلف راه اندازی کسب و کار می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به این شرکت‌های تازه کار وارد کند. در این شرایط لازم است مدیران هر کسب و کاری در رابطه با امور مختلف کسب و کارشان از مشاوره تخصصی بهره‌مند شوند تا ریسک شکست در کارشان را به حداقل برسانند. امور مالیاتی، مسائلی هستند که معمولاً در ابتدای کار نادیده گرفته می‌شوند و با گذشت چندین ماه از تأسیس کسب و کار، گریبان مالکان آن را می‌گیرند. در این قسمت با برخی از چالش‌های مالیاتی موجود بر سر راه کسب و کارها آشنا می‌شویم:

۱. پیچیدگی مسائل مالیاتی در سالیان اخیر

سازمان امور مالیاتی کشور، در این چند سال اخیر تغییرات اساسی در بخش قانون مالیات داده که این تغییرات باعث شده که اشخاص و شرکت ها ملزم شوند که عملیات امور مالیاتی خود را در طول سال به اداره مالیات گزارش دهند، نمونه ای از این تغییرات، اجبار کردن ارسال گزارش خرید و فروش فصلی، ارسال اظهارنامه ارزش افزوده یا دسترسی به حساب بانکی و از این دست قبیل تغییرات که شرکتها و اشخاص ملزم به رعایت کردن آن میباشند.

در چنین مواردی قطعا مدیر کسب و کار به تنهایی نمی‌تواند چم و خم کار را پیدا کند و نیاز به مشاوران متخصص در این حوزه‌ها دارد که به خوبی با پیچیدگی‌های مالیاتی آشنا باشند. 

۲. عدم امکان استخدام حسابدار ثابت برای انجام امور مالیاتی در کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک معمولاً با محدودیت‌های مختلفی مواجه هستند. محدودیت در بودجه یکی از مشکلاتی است که اکثر این کسب و کارها با آن دست به گریبان هستند! به همین دلیل مدیران این کسب و کارها نمی‌توانند فردی را به صورت ثابت برای رسیدگی به امور مالیاتی شرکت استخدام کنند و برای او جایگاه ثابتی در میان کارکنان شرکت در نظر بگیرند. در برخی مواقع این محدودیت‌ها باعث می‌شوند مدیر شرکت، رسیدگی به امور مالیاتی را نادیده بگیرد و مدت‌ها بعد بهای این سهل‌انگاری را بپردازد. 

با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان مشاوره‌دهنده در امر مالیات، هزینه رسیدگی به امور مالیاتی تا حد زیادی برای کسب و کارهای مختلف کاهش می‌یابد و همچنین از خطر به وجودآمدن مشکلات مالیاتی در آینده پیشگیری می‌شود. با انجام این کار تنها در زمان نیاز از مشورت بهره‌مند شده و مبلغی را برای آن پرداخت می‌کنید و نیازی به استخدام دائم کارمندی برای رسیدگی به این امور نخواهید داشت.

۳. عدم شفافیت در شرایط مالیاتی کسب و کارهای آنلاین

در ابتدای پیدایش استارت آپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین، وضعیت مالیاتی مشخصی برای آنها در نظر گرفته نشده بود، ولی با گذشت زمان شرایط مالیاتی برای استارت آپ ها و کسب و کار مجازی به صورت کامل مشخص شد و سازمان امور مالیاتی کشور قوانین مالیاتی خاصی را برای کسب و کارهای آنلاین وضع کرد. بسیاری از افراد اعتقاد داشتند استارت آپ‌های آنلاین به دلیل کاهش میزان بیکاری در کشور و کارآفرینی، نباید مالیاتی پرداخت کنند. اما عده‌ای از افراد سودجو با ثبت شرکت‌های مجازی از این قانون سوء استفاده کردند و سودهای کلانی بدست آوردند. همین موضوع باعث شد که قوانین مالیاتی پیچیده و دقیقی برای کسب و کارهای آنلاین وضع شود.

با توجه به اینکه نحوه کسب درآمد در کسب و کارهای آنلاین تفاوت‌های زیادی با کسب و کارهای سنتی دارد، قوانین مالیاتی آن نیز برای آنها کمی متفاوت تر می باشد. بسیاری از مدیران کسب و کارهای آنلاین از این قوانین بی اطلاع هستند که همین موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. مدیران استارت آپ‌های آنلاین می‌توانند با کمک گرفتن از اشخاص ارائه دهنده مشاوره مالیاتی، با ساز و کار محاسبه و پرداخت مالیات برای کسب و کارشان آشنا شوند و از ابتدای راه مسیر کاری خود را با شفافیت کامل و به صورت اصولی آغاز کنند.

مزایای بهره گیری از مشاوره مالیاتی

مشاور امور مالیاتی، فردی است که در زمینه امور مالی و حسابداری تحصیل کرده و با حقوق مالیاتی و امور مالیاتی کسب و کارها آشنایی کامل دارد. این افراد به مالکان کسب و کارهای مشاوره مالیاتی می‌دهند و تلاش می‌کنند با راهکارهایشان میزان مالیات کسب و کار را در چارچوب قانون به حداقل برسانند. 

کمک گرفتن از مؤسساتی که در زمینه امور مالیاتی مشاوره می‌دهند، مزایای بسیاری برای مالک کسب و کار دارد. برخی از این مزایا عبارتند از: 

  • افزایش آگاهی در رابطه با آخرین قوانین مالیاتی وضع شده و یا آخرین تغییرات قوانین

  • آشنا شدن با روند پرداخت مالیات و به طور کلی امور مالیاتی مربوط به کسب و کار

  • با بهره‌مند شدن از دانش و اطلاعات تخصصی مشاور مالیاتی، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای کسب و کارتان انجام دهید و احتمال ضرر و زیان در آینده را کاهش دهید

برای مشاوره مالیاتی سراغ چه اپلیکیشنی برویم؟

کارمنتو1

در فضای کنونی کسب و کار، صاحبان مشاغل مختلف برای آگاهی از امور مالیاتی مربوط به کسب و کارشان نیاز به مشاوره دارند. در این شرایط اپلیکیشن کارمنتو که اولین اپلیکیشن تخصصی در حوزه کسب و کار است، شرایطی را فراهم کرده است که صاحبان مشاغل مختلف از اقصی نقاط کشور بدون نیاز به پیمودن مسافت‌های طولانی بتوانند از مشاوره تخصصی در امور مالیاتی بهره‌مند شوند.

از هر کجای دنیا که هستید، می‌توانید این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید و سوال خود در قسمت مشاوره رایگان ثبت کنید و از مشاوره مالیاتی کارشناسان متخصص کارمنتو بهره‌مند شوید. در صورت نیاز به مشاوره تلفنی، می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه تلفن و اینترنت و تنها با پرداخت هزینه مشاوره، راهنمایی و مشاوره نامحدود دریافت کنید .

در ضمن شما میتوانید در اپلیکیشن کارمنتو به صورت رایگان امور اجرایی خودتان را تعریف کنید و از مشاوران و متخصصان کارمنتو پیشنهاد از نظر زمان و هزینه انجام پروژه را دریافت کنید، با یک کلیک تماس بگیرید و در مورد جزییات پروژه صحبت کنید، در نهایت بهترین پیشنهاد دریافتی را انتخاب و پروژه را به اتمام برسانید.

آیا خدمات اپلیکیشن کارمنتو گارانتی هم دارد؟ 

در اپلیکیشن کارمنتو تمام خدمات دارای ضمانت 100 درصد و گارانتی بازگشت وجه میباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط گارانتی، به سایت کارمنتو مراجعه کنید 

آیا خدمات اپلیکیشن کارمنتو ، فقط محدود به حوزه مالیاتی می باشد؟

کارمنتو2

اپلیکیشن کارمنتو که به صورت تخصصی در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کند، تمامی امکانات خود را هم از طریق وب سایت کارمنتو و هم از طریق اپلیکیشن در اختیار عموم مردم عزیز و گرانقدر قرار می‌دهد. خدماتی که ما در کارمنتو ارائه می‌دهیم تنها محدود به مشاوره امور مالیاتی نیست. با نصب اپلیکیشن کارمنتو و یا مراجعه به وب‌سایت ما می‌توانید از مشاوره تخصصی در حوزه های زیر بهره‌مند شوید: 

  • امور مالی و مالیاتی

  • مسائل مربوط به بیمه و قانون کار

  • امور حقوقی

  • دیجیتال مارکتینگ

  • بورس و سرمایه‌گذار

  • راه‌اندازی و توسعه کسب و کار

  • امور ثبت شرکت و ثبت برند

  • برنامه‌نویسی سایت و موبایل

  • طراحی لوگو، بنر و سایر موارد

همانطور که می‌بینید، کارمنتو ، یک اپلیکیشن جامع در حوزه کسب و کار بوده و شما با نصب اپلیکیشن کارمنتو، میتوانید در تمام حوزه های کسب و کار مشاوران حرفه ای را در کنار خود داشته باشید و موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.