فرصت تجاری در قطب اقتصاد آلمان: ایالت راینلند - فالتس

صنایع شیمیایی، داروسازی و قطعه سازی از صنایع اصلی این ایالت به شمار می روند. شرکت های بزرگی چون،BASF (بزرگ ترین شرکت شیمیایی جهان) و Boehringer،Ingelheim که یکی از سودآورترین شرکت های داروسازی در دنیاست، در این ایالت واقع شده است.

همچنین بزرگ ترین سایت تولید خودروهای سنگین در جهان که متعلق به شرکت DAIMLER است نیز در این ایالت قرار دارد. ایالت راینلند - فالتس با توجه به موقعیت مرکزی آن در قلب اروپا و نزدیکی به کشورهای همسایه مانند فرانسه، لوکزامبورگ و بلژیک، به عنوان مرکز کسب و کار بین المللی موفق و آینده محور شناخته شده است. این ایالت از اتصالات عالی به فرودگاه فرانکفورت برخوردار است که ۳۰ دقیقه از، Mainz پایتخت ایالت فاصله دارد. شبکه راه آهن با سرعت بالا و رودخانه راین - مهم ترین آبراه اروپا - گزینه های حمل و نقل سریع و اقتصادی را در این ایالت فراهم می کنند.

سه سال پیش در چنین روزهایی به همت داوود نظیری زاده، نمایندگی وزارت اقتصاد ایالت راینلند ـ فالتس آلمان در تهران با هدف توسعه و رونق روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین آلمان و ایران، آغاز به کار کرد.

داود

داوود نظیری زاده، متولد گلپایگان و بزرگ شده شهر ویسبادن آلمان است. او تحصیلات خود را در رشته مدیریت بین المللی در دانشگاه لندن به پایان رسانده و به علت فعالیت های اجتماعی و اقتصادی موثر خود در آلمان، برای بهبود روابط تجاری و بازرگانی از سوی وزارت اقتصاد ایالت راینلند ـ فالتس به عنوان نماینده در ایران انتخاب شد. این نماینده،  فعالیت رسمی خود را  در تاریخ 26 مهرماه 1396 در ایران آغاز کرده و به عنوان نماینده وزارت اقتصاد راینلند- فالتس آلمان در ایران، هدف اصلی خود را توسعه و رونق روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین آلمان و ایران قرار داده است.

 در این مدت، وی فعالیت های بسیاری در جهت ایجاد همکاری و بهبود روابط اقتصادی میان راینلند- فالتس و ایران انجام داده است که از جمله می توان به مشاوره به سیاستمداران این ایالت در مورد اقتصاد ایران و مشاوره در خصوص فرصت های اقتصادی برای شرکت های فعال  ایرانی در حوزه های مختلف بازرگانی اشاره کرد.

فشار تحریم ها بر وضعیت اقتصادی ایران و فشار حداکثری بر شرکت های ایرانی جهت خریدهای تجاری و تهیه مواد اولیه، موجب شد تا شرکت های ایرانی با مشاوره اقتصادی توسط این نماینده، شرکت¬هایی را در آلمان به ثبت رسانده و فعالیت های خود را در بازار بین المللی ادامه دهند.

اعزام هیات های تجاری، ترکیبی از گفتگوهای تجاری متقابل، بازدید از شرکت ها، نشست هایی برای ایجاد ارتباطات شغلی در دایره ای از گفتگوهای سیاسی و ارزیابی عملی بازار، از دیگر فعالیت های این نمایندگی به شمار می آید. برگزاری کارگاه ها، همایش ها، سخنرانی ها و وبینارهایی درباره نحوه اجرای مبادلات تجاری با ایران و ایجاد روابط و ارتباطات شغلی و حضور در نمایشگاه های بین المللی، با هدف دستیابی به بازارهای جدید و به روزرسانی اطلاعات در مورد وضعیت شرکت های حاضر در ایران و عملکرد آن ها در بازار بین المللی و سرپرستی غرفه-های مستقل در نمایشگاه های مختلف به عنوان اثربخش ترین ابزار برای شناسایی شرایط بازار و پتانسیل تجاری ایران در بازارهای بین المللی مورد استفاده قرار گرفته است. 

گسترش روزافزون فعالیت های این نمایندگی و همچنین افزایش درخواست شرکت های ایرانی برای حضور در بازارهای بین المللی موجب شد تا وی برای ارتباط مستقیم با تجار و بازرگانان ایرانی در اتاق بازرگانی ایران و آلمان پایگاهی واقع در ساختمان کنسولگری آلمان در تهران به نشانی: میدان آرژانتین، خیابان بخارست، کوچه هشتم، ساختمان آرین ایجاد کند.

آشنایی داوود نظیری زاده با هر دو فرهنگ ایران و آلمان از یک سو و تخصص او در مسائل روز اقتصادی هر دو کشور در کنار روابط موفق با سردمداران آلمان ومشاوره های موثر و موفقیت آمیز او به بسیاری از شرکت های تجاری و بازرگانی ایرانی و آلمانی، نقش او را در رونق اقتصادی بین آلمان و ایران بسیار پررنگ کرده و موجب شده وی به یکی از بهترین و مورد اعتمادترین مشاوران و کارشناسان در رابطه با فعالیت-های اقتصادی شرکت ها در آلمان و ایران تبدیل شود. 

تلاش های موفقیت آمیز وی با توجه به توانایی در ایجاد شبکه ارتباطی قدرتمند در اقتصاد و سیاست آلمان باعث شد تا وی موفق به دریافت نامه های متعددی از صدراعظم کنونی آلمان شده و از اقدامات انجام شده توسط او در این زمینه تقدیر شود.   

به جرات می توان گفت از برنامه های راهبردی این نماینده، حفظ تعاملات تجاری، اقتصادی و حضور در فرصت های سرمایه گذاری در کشور ایران است که در این برنامه ها با حفظ دوستی ها بر پایه اعتماد و احترام متقابل طرفین، قابلیت رشد روزافزونی دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.