راهنمای خرید در استانبول

 این افراد معمولا بازار‌هایی را انتخاب می‌کنند که عمده‌فروش هستند؛ زیرا می‌توانند کالاهای ارزان‌تری پیدا کنند. همچنین افراد عادی، برای خرید سالیانه خود، یک روز به این شهر سفر می‌کنند. اکثر این افراد دنبال خرید ارزان با بالاترین کیفیت ممکن هستند. بازار‌های زیادی در استانبول با انواع قیمت‌ها وجود دارند. ما در ادامه مطلب شما را با چند نمونه از مراکز خرید، بهترین زمان برای خرید از استانبول و مواردی که باید حین خرید رعایت کنید، آشنا می‌کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید از استانبول را دارید، با ما همراه باشید.

مراکز خرید در استانبول 

یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب این شهر، بازارها و مراکز خرید آن است. معماری این مراکز از سبک باستانی و سنتی تا مدرن را شامل می‌شود. علاوه‌براین، به‌دلیل معروف‌بودن پارچه‌های ترکیه، مسافران زیادی فقط به قصد خرید لباس به این شهر سفر می‌کنند. اگر قصد ندارید با یک تور استانبول ارزان قیمت به این شهر بروید، می‌توانید لوکس‌ترین برند‌های دنیا را با پارچه‌های ترک در این شهر پیدا و آن‌ها را تهیه کنید. البته توریست‌های زیادی با آفر تور استانبول برای داشتن یک تجربه مقرون‌به‌صرفه، به این شهر سفر می‌کنند. درادامه به چند نمونه از بازارهای ارزان‌قیمت استانبول اشاره خواهیم کرد.

بازار فاتیح استانبول: این بازار یکی از مراکز خرید پوشاک ارزان‌قیمت و عمده‌فروشی پوشاک محسوب می‌شود. این بازار از اولویت‌های اصلی مسافران برای خرید لباس است. اکثر توریست‌ها به قصد دیدن ازدحام و اجتماع مردم در روز چهارشنبه به آنجا می‌روند.

بازار مرتد: این بازار یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش لباس محسوب می‌شود. بیشتر مغازه‌های آن، عمده‌فروشی هستند و برای مغازه‌داران کشور‌هایی مثل ایران مناسب به‌نظر می‌آیند؛ البته این بازار مغازه جزئی‌فروش هم دارد. شما می‌توانید با تور استانبول یک روزه به این شهر بروید و همه پوشاک موردنیاز خود را برای یک سال به ارزان‌ترین قیمت ممکن تهیه کنید. 

مرکز خرید استانبول

بهترین زمان برای خرید ارزان

اگر قصد دارید با تضمین بهترین قیمت تور استانبول در علی بابا با قیمت مناسب به ترکیه بروید، بهتر است از بازه‌هایی از سال دوری کنید که بیشترین میزان مسافر در این شهر وجود دارد. کشور ترکیه در تعطیلات عید نوروز میزبان حجم عظیمی از مسافران ایرانی است. به‌همین علت فروشندگان شهر‌های توریستی این کشور مانند استانبول یا آنتالیا قیمت‌ها را گران‌تر از مقدار اصلی آن بیان می‌کنند. پس بهتر است در تاریخ‌هایی تور استانبول خود را رزرو کنید که توریست‌‌های کم‌تری در این شهر باشند. ترجیحا بازه‌هایی از سال را انتخاب کنید که برای خرید و سفر ارزان‌تر بهتر است. درادامه شما را با این زمان‌ها آشنا می‌کنیم:

جمعه سیاه: آخرین جمعه ماه نوامبر، اکثر فروشگاه‌ها و مراکز خرید در سراسر دنیا تخفیفی با بیشترین درصد ممکن روی اجناس خود می‌زنند. درواقع این حراج جهانی به رسمی برای خرید کریسمس برای همه طبقات اجتماعی تبدیل شده است. همه فروشگاه‌های استانبول هم تخفیف‌های باورنکردنی‌ روی اجناس خود قرار می‌دهند.

ایام عید: از دیگر ایام مناسب برای خرید و سفر با تور استانبول ارزان و مقرون‌به‌صرفه، نزدیک عید قربان و عید فطر است. در این روز‌ها، مراکز خرید حراج‌های مناسبی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از برند‌های معروف دنیا مانند زارا یا منگو لباس‌هایی با حتی ۹۰ درصد تخفیف بخرید. 

حراج آخر فصل: اکثر مغازه‌های ترکیه در آخر فصل یک حراج مناسب دارند تا اجناس قدیمی خود را به فروش برسانند و اجناس جدید و به‌روز شده خود را وارد بازار کنند.

درباره جاهای دیدنی استانبول در مجله علی بابا بیشتر بخوانید

خرید در استانبول؛ هم فال، هم تماشا

بازار‌های قدیمی استانبول، معماری سنتی خود را حفظ کرده‌اند. شما می‌توانید حین یک خرید مناسب همراه با تور استانبول از بناهای دیدنی خود بازار هم لذت ببرید. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ارزان را دارید، کمی زبان ترکی را یاد بگیرد؛ زیرا فروشنده‌های بازار‌های سنتی این شهر اگر بدانند شما مسافر هستید، قیمت گران‌تری را به شما می‌گویند.

مهارت چانه‌زدن یکی دیگر از راهکار‌هایی است که برای خرید با قیمت کم‌تر به شما کمک می‌کند؛ البته این درصورتی است که کالا بدون‌ تگ باشد. اگر کالا تگ داشت، بهتر است چانه نزنید؛ زیرا قیمت آن تغییر نخواهد کرد. اگر قصد دارید سفری ارزان داشته باشید و گران خرید نکنید، به مغازه‌های زیادی سر بزنید تا جنس مدنظر خود را با کم‌ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت پیدا کنید. همچنین اگر کارت استانبول خود را از آل دی وای فای (all day wifi) بگیرید؛ می‌توانید با قیمت کم‌تری از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و ارزان‌تر به مقصد برسید.  

 در مطلبی که خواندید؛ با ویژگی‌های یک تور استانبول ارزان و مناسب آشنا شدید. تابه‌حال فقط به قصد خرید به استانبول سفر کرده‌اید؟ شما بهترین وقت برای خرید از استانبول را چه زمانی می‌دانید؟ لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.