آیا تاکنون به صادرات سنگ اندیشیده‌اید؟

امروزه صادرات سنگ به یکی از پرسودترین درآمدهای غیرنفتی در ایران و دیگر کشورهای مطرح در دنیای سنگ، تبدیل شده است. سنگ‌ها دنیای خاصی دارند و با توجه به اینکه جزو یکی از عناصر طبیعی در زندگی ما انسان‌ها و طبیعت در حالت کلی محسوب می‌شوند، از جمله مواد معدنی بسیار خاص و جذاب می‌باشند.

ایران نیز در عرصه معادن سنگ، استخراج و فرآوری آن‌ها در دنیا، از جمله کشورهای مطرح محسوب می‌شود. به گونه‌ای که انواعی از سنگ‌های مرمر ایرانی که در چند نقطه کشورمان همچون مناطق غرب، شرق و مرکزی ایران استخراج می شوند، همچنین به کشورهای اروپایی صادر شده است.

شما چه وارد حوزه سنگ‌های ساختمانی شوید و چه سنگ‌های آنتیک، هر دو از بازارهای بسیار محبوب در دنیا هستند. همچنین بنا به وجود معادن گران‌بها و ارزشمند در کشور به همراه سنگ تراشان  موفق و ماهر، می‌توانید در انتظار موفقیت‌های بزرگ باشید. در همین راستا، این مقاله آماده شده است تا شما را در زمینه صادرات سنگ به دیگر کشورها و ارسال و انتقال آن‌ها، آشنا کند و راهنمایی‌هایی در این زمینه برای شما داشته باشد. در انتها نیز یک مسیر راحت و آسان برای صادرات را به شما معرفی نماید. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

جایگاه سنگ در سبک زندگی ما

از دیر باز سنگ برای بشر نماد امنیت و اسکان بوده است. از وقتی که بشر توانست چهار دیواری برای خود به وجود آورد، سنگ اهمیت دو چندان پیدا کرد. با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه‌های صنعتی متخصصین این فن، هر روز نمونه‌های زیادی اعم از سنگ نما، مجسمه، انواع تزیینات، دکور، آنتیک و غیره  را خلق می‌کنند. هنرمندان با نمایش قدرت ذهن و دستان خود بر روی سنگ‌های گران‌بها و ارزشمند، زندگی ما را با هنر و طبیعت پیوند می‌زنند.

سنگ دنیای بسیار جذابی دارد و  همه اقشار را با هر سلیقه‌ای به خود جذب می‌کند. پتانسیل سنگ، برای زیبا شدن و استفاده‌های متنوع از آن در زندگی بسیار زیاد است. پس اگر تا کنون به فکر تجارت سنگ نبوده‌اید لازم است  که استراتژی خود را بازنگری کنید و به شما پیشنهاد می‌کنیم که با شناخت کافی از بازار جهانی و مشاوره با متخصصین در این حوزه، به صادرات سنگ به تمام دنیا فکر کنید.

سنگ تزیینی

مزایا و مشکلات صادرات سنگ چیست؟

از آنجایی که ایران یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین معادن سنگی دنیا را به خود اختصاص داده است، شما می‌توانید با سرمایه گذاری بر روی هر کدام از انواع سنگ‌ها در این زمینه انتظار موفقیت را داشته باشید. چرا که سنگ در تمام دنیا خواهان بسیاری دارد و هر خانه‌ای حتماً از سنگ‌های متنوع با کاربردهای متفاوت، بهره خواهد بود. در واقع سنگ، نمایی از طبیعتی است که ما انسان‌ها هرآن دوست داریم آن را لمس کنیم و با چشمانمان لایه‌های فشرده شده چند صد ساله را بنگریم و لذت ببریم.

رنگ‌ها و تنوع نقش‌ها و خطوط سنگ‌ها، چشمان هر بیننده‌ای را در تمام دنیا به خود جذب می‌کند. از آنجایی که در ایران معادن سنگ‌هایی خاص همچون مرمر سفید، کبود، دودی و غیره وجود دارد، یکی از بزرگ‌ترین پتانسیل‌ها برای رشد و سرمایه گذاری محسوب می‌شود. بنا به همین امر است که صادرات سنگ به کشورهای دیگر همچون کشورهای آسیایی، آسیای شرقی و اروپایی بسیار پر رونق است.

اما از جمله مشکلات صادرات سنگ در ایران، موانع گمرکی و مراحل اداری صادرات می‌باشد. شما جهت حل کردن این مشکل کافی است که با شرکت و مجموعه کمرگی مشاوره‌ای داشته باشید و با دریافت راهنمایی‌های لازم وارد این مسیر شوید و هر زمان که نیاز به کمک و همراهی داشتید با کارشناسان این حوزه ارتباط بگیرد و جریان صادرات سنگ را به خوبی پیش ببرید.

مراحل صادرات سنگ کدام‌اند؟

قبل از وارد شدن به حوزه صادرات حتماً این مراحل را از نظر بگذرانید و به این‌ها توجه داشته باشید:

  • در قدم ابتدایی به این امر توجه کنید که هدف شما از صادرات سنگ چیست و چه نتیجه‌ای را می‌خواهید کسب کنید. با پاسخ گویی به این سؤال شما می‌توانید استراتژی خود را از صادرات به دست آورید. ممکن است استراتژی شما برای صادرات سنگ به هند با صادرات سنگ به قطر متفاوت باشد.

  • ریسک‌های صادرات را به خوبی شناسایی کنید تا یکباره در عمل انجام شده قرار نگیرد.

  • مشتری خود را بیابید بعد اقدام به صادرات سنگ به قطر یا هند و دیگر کشورها نمایید.

  • با یافتن مشتری و انجام تفاهم نامه‌ها و قراردادها، محصول خود را آماده کنید و سپس آن را به درستی بسته بندی نمایید. حواستان باشد که سنگ از جمله مواد شکستنی است و باید به درستی بسته بندی شود تا در جابه جایی‌ها ضرر نکنید.

  • حتماً برآوردی از هزینه‌های خود داشته باشید. اینکه چه اندازه هزینه می‌کنید و چه اندازه درآمد به دست می‌آورید را به دقت مشخص و بررسی نمایید تا سود و زیان خود را بسنجید و بعد شروع به صادرات به دیگر کشورها همچون صادرات به هند، قطر و غیره داشته باشید. همچنین در هر مرحله نیاز به همراهی و مشورت داشتید حتماً با کارشناسان و متخصصان این حوزه گفتگو نمایید و شناخت خود را کامل کنید.

صادرات سنگ خود را به کدامین شرکت بسپارید؟

گروه تجاری آموزشی سلام گمرک

یکی از راه‌های موفقیت در تجارت‌های بین‌المللی همراهی با شرکت‌های بازرگانی است که در زمینه مدیریت بازرگانی و صادرات خبره است و به خوبی می‌تواند در هر گام و مرحله‌ای شما را همراهی نماید. یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه صادرات سنگ، گروه بازرگانی سلام گمرک است.

مجموعه بازرگانی سلام گمرک با بیش از ده سال سابقه ترخیص کالا با بهره‌مندی از تیم تخصصی ترخیص و همچنین کادر مجرب در حوزه قوانین ثبت سفارش و ترخیص کالا، با هدف تسهیل صادرات و واردات کالا، آماده ارائه خدمات در زمینه ارائه کلیه خدمات بازرگانی در سریع‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت، می‌باشد.

شما می‌توانید جهت آشنایی از طریق آدرس وبسایت (salamgomrok) با گروه تجاری آموزشی سلام گمرک ارتباط داشته باشید و علاوه بر دریافت راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم در زمینه ترخیص، در حوزه آشنایی با صادرات سنگ با این مجموعه در ارتباط باشید. چرا که رسالت گروه بازرگانی سلام گمرک آشنا کردن شما صاحبان کالاها و بازرگانان با قوانین واردات، صادرات و ترخیص می‌باشد. از این رو دوره‌های آموزشی سامانه گمرکی و تجاری را به صورت آفلاین، برگزار می‌کنند و در تلاش هستند تا شما به راحتی و آسودگی خیال امورات صادارت سنگ به هند، صادرات سنگ به قطر و دیگر کشورها را به این مجموعه بسپارید و از رونق کسب و کار و تجارت خود لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.