مرکز ارتباطات یکپارچه، چالش اصلی حوزه بانکداری در شرایط فعلی

صنعت بانکداری در شرایط کنونی بیش از هر حوزه ی دیگر دستخوش عوارض شرایط پساکرونایی و چالش های ارتباطی با مخاطبین خود شده است. طبق گزارش سازمان آمار و بانک مرکزی، اساسی ترین نیاز حوزه بانکداری در حال حاضر، ارتباطات الکترونیک و به حداقل رساندن ارتباطات حضوری با مخاطبین است.

در جهت تحول ارتباطات، بانک های پیشرو در صنعت بانکداری کشور و همچنین کارگزاری های برتر بازار سرمایه به دلیل حجم بی سابقه استقبال مردمی، تقویت و ارتقای مراکز تماس خود را در دستور کار قرار داده اند. از جمله مهمترین ابزار ارتقای این خدمات، نرم افزارهای مدیریت مرکز تماس است. سامانه‌ای که امکان مدیریت همه جانبه و یکپارچه‌ی تمامی کانال های ارتباطی را در بستر ابری و بدول نیاز به سخت افزارهای اختصاصی فراهم می‌کند. برندهایی مثل avaya ، ringcentral ، ۳CX و ....عناوین نام آ شنایی هستند که در این زمینه استفاده می شوند. اما محدودیت های این برندها در ارائه خدمات در کشور و همچین هزینه های بسیار گزافی که در پی دارند، استفاده از این محصولات را با چالش های فراوانی همراه کرده ا ست. در صنعت ارتباطات فعلی، جای خالی یک محصول داخلی که بتواند به عنوال جایگزین این برندها محسوب شود واقعا حس می شود. همه این شرایط، زمینه ساز رونمایی از سامانه مدیریت مرکز تماس آی وین گردید.

سامانه‌ی هوشمند مدیریت مرکز تماس آی وین ، محصولی دانش بنیال و کامالا ایرانی است که تاکنون توانسته در بسیاری از بانک‌های مهم کشور جایگزین این محصولات خارجی گردد. درحال حاضر که صنعت بانکداری گام های جدی در مسیر راه اندازی شعبه‌های مجازی در پیش گرفته است ، نیاز های نرم افزاری در تامین امکانات و خدمات شعب مجازی از چالش های مهم این مسیر محسوب می شود. سامانه آی وین، با داشتن تمامی امکانات و ابزارهایی که در این امر حیاتی است، به انتخاب اول بانک‌ها در این زمینه تبدیل شده است.

از اهدافی که در صنعت بانکداری، یک چشم انداز مطلوب و یک وجه تمایز اساسی محسوب می شود، راه اندازی مرکز تماس تصویری است. ابزاری که با وجود آن می توان نیاز به حضور مشتریان را به حداقل رساند. که حتی می توان آن را راهکار نهایی در موضوع احراز هویت نیز به شمار آورد. نرم افزار مدیریت مرکز تماس آی وین تاثیرات بسزایی در این زمینه داشته است و در حال حاضر مجموعه های بانکداری بسیاری از خدمات آن بهره می برند.

از نتایج و مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مرکز تماس آی وین می توان به تسهیل فرآیند های ارتباطی با مخاطبین، ارتقای خدمات باشگاه مشریان، بهبود خدمات شعب مجازی و از همه مهمتر یکپارچگی تمامی کانال‌های ارتباطی سازمان در یک بستر امن و اختصاصی، اشاره کرد. در حال حاضر حوزه های بانکداری و بازار سرمایه، گردشگری و آژانس های مسافرتی ، سازمال های بیمه و همچنین ارائه دهندگان خدمات آنلاین، مخاطبین اصلی این محصول به شمار می آیند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.