تشریح نقش و جایگاه صنعت IT در مدیریت کسب‌وکارهای خرده‌فروشی در رویداد آنلاین همکاران سیستم

در این رویداد که با تمرکز بر صنعت پوشاک، کیف و چرم برگزار شد، دکتر مجید افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک تهران و محمد عزیزاللهی معاون توسعه‌ی بازار همکاران سیستم نقش IT در مدیریت بهینه‌ی کسب‌وکارهای خرده‌فروشی را شرح دادند و  علیرضا نخجوانی مدیر عامل هلدینگ دایا از مشتریان همکاران سیستم، تجربه‌ی استفاده از راهکاران (ERP همکاران سیستم) را با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

دکتر مجید افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک تهران با تاکید بر اهمیت شناخت مشتریان در صنایع خرده‌فروشی خصوصا مد و پوشاک، به تشخیص نیاز مصرف‌کننده و اهمیت آن پرداخت. او در ادامه به مراحل مختلف دیگری اشاره کرد که مصرف‌کنندگان بعد از احساس نیاز این مراحل را طی می‌کنند. 

به گفته افتخاری مشتریان بعد از احساس نیاز، به ترتیب مراحل دیگری از جمله جستجوی اطلاعات، ارزیابی گزینه‌ها، فرایند خرید و رفتار پس از خرید را طی می‌کنند. او در ادامه با تاکید بر صنعت خرده‌فروشی و پوشاک، به تغییراتی اشاره کرد که متناسب با تکنولوژی در هر کدام از این مراحل ایجاد شده و نیاز است که کسب‌وکارها به این تغییرات توجه کنند. 

در ادامه این رویداد محمد عزیزاللهی معاون توسعه بازار همکاران سیستم، چالش‌های صنعت خرده‌ فروشی در دنیای امروز را شرح داد و بر نقش IT و راهکارهای نرم‌افزاری در حل این چالش‌ها اشاره کرد. به گفته عزیزالهی موفقیت یک کسب‌وکار تا حد زیادی به ایجاد مکانیسمی برای گردآوری، تحلیل و پایش اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری بستگی دارد. 

معاون توسعه‌ی بازار همکاران سیستم در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «فعالان کسب‌وکارهای خرده‌فروشی باید همواره به مجموعه‌ای از اطلاعات بروز دسترسی داشته باشند تا بتوانند براساس آن تصمیم بگیرند. قاعدتا این کار بدون IT و نرم‌افزار امکان‌پذیر نیست. در دنیا این اتفاق رخ داده و صنایع خرده‌فروشی ما نیز باید بتوانند به این سمت بروند. »

عزیزاللهی در ادامه به مزایای نرم‌افزارهای صنعت خرده‌فروشی همکاران سیستم اشاره کرد. به گفته او راهکارهای نرم‌افزاری این شرکت به خرده‌فروشی‌ها کمک می‌کنند تا تمام داده‌های خود از ابتدای زنجیره تولید تا انتهای آن را در اختیار داشته باشند. 

او در ادامه با تشریح تکنولوژی ابری و مزایای آن برای کسب‌وکارها گفت: «راهکارهای ابری همکاران سیستم این امکان را به کسب‌وکارهای خرده‌فروشی می‌دهد که از هر نقطه و از طریق وب از  سیستم استفاده کنند. هم‌چنین دغدغه ایجاد زیرساخت ندارند و می‌توانند زمان‌ خود را صرف توسعه‌ی کسب‌وکار و موضوعات مهم دیگر کنند.» 

علیرضا نخجوانی مدیرعامل هلدینگ دایا که در این مجموعه از سیستم‌های همکاران سیستم استفاده می‌کنند، تجربیات خود را در زمینه‌ی نرم‌افزارهای سازمانی با مخاطبان به اشتراک گذاشت. او با تشریح مسیر آینده‌ی کسب‌وکارها با وجود راهکارهای نرم‌افزاری گفت: «اولین انتظاری که از یک نرم‌افزار داریم، کارآیی آن است؛ به این معنی که چابکی و یکپارچگی بین اطلاعات را ایجاد کند. در اختیار داشتن اطلاعات درست لازمه‌ی افزایش کارایی است. قدم بعدی شفافیت است. به این معنا که در لحظه از وضعیت سازمان و چگونگی صرف منابع آگاه باشیم.» نخجوانی در ادامه در اختیار داشتن گزار‌ش‌های دقیق را عاملی مهم دانست که کسب‌وکارهای خرده‌فروشی به کمک آن‌ها می‌توانند تحلیل‌ها و تصمیم‌گیری دقیق‌ داشته باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.