آشنایی با چاپ پاکت و میزان تاثیر آن در برندسازی

روش های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد که کسب و کارها باتوجه به نوع فعالیت خود از آن ها استفاده می کنند. پاکت ها یکی از اقلام ست اداری محسوب می شوند و برای انجام مکاتبات اداری، تبادل صورتحساب ها و قراردادها مورد استفاده قرار می گیرند.

پاکت نامه نیز مانند تمام اقلام ست اداری جنبه تبلیغاتی دارد و اعتبار کسب و کار شما را نشان می دهد. چاپ پاکت براساس نیاز مشتری و نوع فعالیت آن ها انجام می شود. استفاده از پاکت در انجام مکاتبات بین سازمانی اعتبار شما را به همکاران و مشتریان شما نشان می دهد.

چرا از پاکت استفاده می کنیم؟

چاپ پاکت یکی از روش های بازاریابی و تبلیغ برای کسب و کارها محسوب می شود. پاکت نامه یک ابزار کم هزینه و قدرتمند در معرفی برند شما به مشتریان می باشد. تاثیر چاپ پاکت به گونه ای است که می تواند در مدت کوتاهی، مشتریان بالقوه شما را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. اطلاعاتی که روی پاکت درج می شود شامل نام، آدرس، شماره تلفن و لوگوی سازمانی است.

از تمام این اطلاعات برای شروع یک ارتباط میان شما و مخاطب استفاده می شود. کیفیت چاپ پاکت نیز مانند سایر اوراق اداری در چاپ آن نقش مهمی دارد و باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود. جنس کاغذ استفاده شده در پاکت نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود. هرچه کیفیت چاپ و جنس کاغذ بیشتر باشد، مدت زمان استفاده از آن بیشتر خواهد بود و این امر یک تبلیغات مستمر عالی برای شرکت ها و ادارات انجام می دهد.

پاکت

چاپ پاکت با توجه به نوع فعالیت شرکت یا سازمان در سایزهای مختلفی مانند چاپ پاکت  A5و A4 انجام می شود. در موارد بسیاری ابعاد پاکت نامه براساس ابعاد سربرگ انتخاب می شود. انواع پاکت ها برای کاربرد های مختلفی چاپ می شوند. چاپ پاکت A4  باعث می شود تا کاغذها بدون تاخوردگی در پاکت قرار بگیرند. از طرفی دیگر، چاپ پاکت فوری برای تبلیغات های گسترده انجام می شود که بسیار مقرون به صرفه است.

بطور کلی، کسب و کارها باید از تمام فرصت های بازاریابی استفاده کنند. از میان روش های متنوعی که برای تبلیغات وجود دارد، چاپ پاکت یکی از بهترین راه های تبلیغ و معرفی سازمان شما به مخاطب است. ابزار رساندن پیام، هویت بصری شرکت شما را نشان می دهد. با استفاده از پاکت با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید و برند خود را به آنان نشان می دهید. اعتباری که توسط هویت بصری شما ساخته می شود در ذهن مخاطب باقی می ماند.

نقش کیفیت در طراحی پاکت نامه

طراحی پاکت

از عوامل مهمی که تاثیر بسیاری در چاپ و فروش پاکت ها دارد، طراحی آن است. یک طراحی منحصر به فرد و خوب مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد و خاص بودن برند شما را به مخاطب نشان می دهد. پاکت ها در طرح ‌های متنوعی در بازار چاپ می شوند که از میان آن ها می توان به پاکت فانتزی، ساده و اداری اشاره کرد. پاکت فانتزی در رنگ‌ های متنوع و طرح‌ های مختلف چاپ می شوند و برای مکاتبات رسمی کاربرد ندارند.

کارت عروسی و جشن تولد نمونه ‌هایی از پاکت های فانتزی می باشند. چاپ پاکت نامه ملخی یا ساده از گذشته بسیار کاربرد داشته است و معمولا از کاغذ سفید در طراحی آن استفاده می شود. استفاده از این مدل در مقایسه با سایر پاکت ها بیشتر است. آدرس و لوگوی سازمان یا شرکت شما روی پاکت اداری چاپ می‌ شود. استفاده از این پاکت ها تنها در روابط و مکاتبات بین سازمانی است و در موارد دیگر کاربردی ندارند.

معمولا پاکت نامه ها بعد از سربرگ طراحی میشوند. بین طراحی پاکت و سربرگ باید هارمونی وجود داشته باشد، در غیر اینصورت ممکن است حرفه ای بودن آن زیرسوال برود. هماهنگی میان این اقلام تاثیر بسیاری در جلوه ظاهری آن خواهد داشت. معمولا لوگو در بالا و سمت چپ پاکت مشاهده می شود. البته این جایگاه ثابت نیست و گرافیست با توجه به طراحی هایی که انجام می دهد جای آن را عوض می کند.

تعرفه چاپ پاکت

عوامل بسیاری در تعیین قیمت پاکت نامه ها تاثیر دارند. قیمت چاپ پاکت با توجه به اندازه، جنس و تیراژ مد نظر، متفاوت است. البته تیراژ بالای چاپ پاکت و تمام اقلام اداری، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. مجموعه چاپ قاصدک در کلیه امور طراحی و چاپ پاکت به مشتریان سراسر کشور خدمات ارائه می دهد. قاصدک با بهره گیری از ماشین آلات چاپ حرفه ای، چاپ انواع پاکت فاکتور، پاکت پلاستیکی و چاپ پاکت دیجیتال و افست را انجام می دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.