جزییات قیمت و نرخ بیمه شخص ثالث پراید 1400 + جدول نرخ پایه بیمه شخص ثالث

نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث  پراید سال ۱۴۰۰

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای دارندگان تمام وسایل نقلیه موتوری است. منظور از وسایل نقلیه موتوری هر نوع خودرو سواری، موتورسیکلت، خودرو سنگین و ... است.

بیمه شخص ثالث به این دلیل اجباری است تا در صورت وقوع حادثه با خسارات مالی و حتی جانی هزینه‌های سنگین ناشی از حادثه را پوشش دهد.

این بیمه سه نوع خسارت مالی راننده زیان‌دیده، جانی راننده و افراد زیان‌دیده و جانی راننده مقصر را پوشش می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در چند سال اخیر، حدود ۶۰% تصادفات مرگبار در جاده‌ها مربوط به انواع خودروهای پراید بوده است؛  که این آمار چیزی حدود بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر کشته در سال را شامل می‌شود. آماری که اصلاً کم نیست. متأسفانه وضعیت نامطلوب جاده‌ها ،کیفیت نامناسب و ضعیف بودن بدنه پراید و ترمز آن، مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده تا پراید بیشترین آمار مرگ‌ومیر تصادفات را داشته باشد.

اگر خودروی پراید مقصر باشد، جبران خسارت‌های مالی و جانی به اشخاص ثالث در تصادف بر عهده راننده آن است. اشخاص ثالث به غیر از خودروی روبرو، دیگر سرنشینان پراید هم هستند که در صورت آسیب به آن‌ها، راننده باید خسارت‌های جانی آن‌ها را هم دنبال کند.

از آنجا که خودروی پراید بیشترین آمار استفاده در کشور به ویژه به عنوان خودروی مسافرکش را دارد، داشتن یک بیمه شخص ثالث ضروری به نظر می‌رسد. البته بیمه شخص ثالث پراید اجباری است و همه راننده‌ها باید برای خرید و تمدید آن اقدام کنند؛ در این مطلب، اطلاعاتی درباره بیمه شخص ثالث پراید ارائه شده است. رانندگان پراید که به رانندگی ایمن اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود این مطلب را از دست ندهند.

بیمه شخص ثالث پراید چیست؟

بیمه شخص ثالث پراید خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را در تصادفات پوشش می‌دهد. در این نوع بیمه‌نامه، راننده پراید (مقصر) که بیمه‌گزار نامیده می‌شود، با پرداخت حق بیمه به یکی از شرکت‌های بیمه‌گر، خسارت‌های مالی و جانی به افراد زیان دیده (ثالث) جبران خواهد شد.

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید (که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است).

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث ماشین  قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

• خسارت‌های جانی (شکستگی، ازکارافتادگی، فوت و هزینه‌های پزشکی) وارد شده به اشخاص ثالث 

• خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی شخص ثالث

• خسارت‌های جانی به راننده مقصر

نرخ پایه قیمت خودروی شخص ثالث پراید درسال ۱۴۰۰

یکی از مواردی که توجه مالکان خودروی پراید در همان ابتدا جلب می‌کند، تفاوت در قیمت خودروی شخص ثالث پراید است. از آنجا که خودروی پراید برای کاربری‌های مختلفی از جمله شخصی، تاکسی، مسافرکشی و غیره استفاده می‌شود، از این رو، شاهد قیمت‌های متفاوت در هنگام تمدید بیمه شخص ثالث خواهید بود.

البته نرخ پایه بیمه شخص ثالث تمامی مدل های مختلف پراید یکسان است. بیمه مرکزی قیمت پایه را بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندرها اعلام می کند. طبق اعداد و ارقام اعلام شده توسط بیمه مرکزی ، نرخ حق بیمه شخص ثالث برای خودروهای کمتر از ۴ سیلندر نظیر پراید یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای  خودروهای بیشتر از ۴ سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان برای سال آینده است.

شما در جدول زیر می‌توانید نرخ پایه بیمه شخص ثالث انواع خودروها و اتومبیل ها از جمله پراید را ببینید که ا سوی بیمه مرکزی اعلام شده است:

جدول بیمه

عوامل مهم مؤثر در قیمت بیمه شخص ثالث پراید شامل موارد زیر است:

کاربری خودرو: پراید از جمله خودروهایی است که علاوه بر کاربری شخصی، در دیگر مواردی از جمله مسافرکشی، آژانس، دولتی و غیره هم استفاده می‌شود. از آنجا که چنین خودروهایی بیشتر از بقیه در معرض تصادفات هستند، مالکان خودروی آن‌ها باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند. البته اگر رانندگان چنین خودروی به دنبال پوشش مالی بیشتر هستند، حتماً باید نوع کاربری را از قبل ثبت کنند.

جریمه دیرکرد: در صورتی که بیمه‌نامه دیر تمدید شود، مالک خودرو باید خسارت دیرکرد را هم بپردازد. این خسارت به صورت روزشمار بوده و به حق بیمه اضافه خواهد شد.

میزان پوشش مالی: هر سال بیمه مرکزی، حداقل و حداکثر پوشش مالی را مشخص می‌کند. حداقل پوشش مالی در تمامی شرکت‌های بیمه‌گر یکسان است؛ اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی را بیشتر کند. برای خودروهای پراید با توجه به موارد گفته شده، دریافت حداکثر پوشش مالی اهمیت بیشتری خواهد داشت.

خسارت مالی

خسارت مالی پراید اشخاص ثالث در تصادفات خودرویی در سال ۱۴۰۰، تا ۳۲۰ میلیون تومان قابل جبران است.

تخفیف عدم خسارت پراید: در صورتی که راننده پراید در طول مدت قرارداد خود از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکند، مشمول تخفیف خواهد شد. این تخفیف هر سال به اندازه 5% افزایش پیدا کرده و در نهایت در سال چهاردهم تمدید، به سقف خود: 70 درصد می‌رسد.

رانندگان می‌توانند برای خرید بیمه شخص ثالث پراید و برخورداری از پوشش‌های جانی و مالی این بیمه خودرو به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://bimeh.com/thirdparty/pride

بهترین بیمه شخص ثالث پراید

بیشتر شرکت‌های بیمه، بیمه شخص ثالث پراید را به فروش می‌رسانند. شما با وارد کردن مشخصات خودرو و بررسی و مقایسه قیمت و سطح توانگری آن‌ها می‌توانید بهترین بیمه‌نامه را انتخاب و خریداری کنید. از آنجا که نرخ تصادف این وسیله نسبت به بقیه بالا است، از این رو احتمال آسیب به وسایل و جان دیگران بیشتر خواهد بود. پس بیمه‌گری را انتخاب کنید که علاوه بر توانگری بالا، دارای شعب و مراکز  پرداخت خسارت متعدد در سراسر کشور باشد.

استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث پراید از بیمه دات کام

برای خرید آسان و سریع بیمه شخص ثالث پراید می‌توانید از طریق سامانه بیمه دات کام، فروش آنلاین انواع بیمه‌نامه خودرو را اقدام کنید.

خرید بیمه شخص ثالث

خرید بیمه شخص ثالث پراید از بیمه دات کام

 بعد از وارد کردن مشخصات خودرو، شرکت‌های بیمه‌گر را با هم مقایسه کنید. سپس هر کدام که به شرایط شما نزدیک‌تر بود، انتخاب و بعد هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنید. برای دریافت راهنمایی بهتر در خصوص خرید بهترین بیمه‌نامه با کارشناسان  bimeh.com از طریق کانالهای ارتباطی زیر تماس بگیرید

 نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.