محصولاتی ویژه در سطح برندهای تراز اول بین المللی

از غبار و هیاهوی شهر بیرون زده بودم. جایی نزدیک به یک محل خاطره‌ساز. کمی آنطرف‌تر از ورودی ورزشگاه «آزادی»، پنج حلقه در هم تنیده که نشانه «المپیک» بود و چشم‌ها را به سوی خودش جلب می‌کرد، خیلی زود، بیلبوردهایی با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع نگاه را ربایدند.

در‌ آنجا «بیستمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست ایران» در جریان بود و در کنار این کنگره بزرگ که همه ساله برگزار می‌شود، نمایشگاهی هم دایر بود. شرکت‌ها و هولدینگ‌های متنوعی که هر کدام غرفه‌ای را به معرفی محصولات خود اختصاص داده بودند.

از همان جلوی درب، طنین موسیقی و انعکاس نور آدم را سر ذوق می‌آورد و غرفه‌هایی که در هر کدام عده‌ای مشغول گپ‌وگفت بودند حس سرزندگی را به جریان می‌انداخت. 

در میان غرفه‌های متنوع، در انتهای اولین راهروی نمایشگاه، جمعیت انبوهی دیده می‌شد. نزدیک شدم و سالن بزرگی در برابر چشمانم پدیدار شد که خود مجموعه‌ای از غرفه‌ها بود و از سایر غرفه‌های نمایشگاه وسیع‌تر و پررونق‌تر بود. نیازی نبود تا به دنبال عنوان این سالن بگردم. نام «پرگاس طب» به درشتی در برابر من نمایان بود.

خانم‌ها و آقایانی با تخصص‌های مختلف اما لباس‌های یک شکل در هرگوشه این غرفه حضور داشتند و با لبخندی بر لب به هر فردی که وارد می‌شد خوشامد می‌گفتند.

در هر گوشه کانتر و پیشخوانی بصورت غرفه ساخته شده بود. در هر غرفه نام برندها به چشم می‌خورد و کاتالوگ‌ها و محصولات متنوعی پشت هر پیشخوان چیده شده بودند.

برندهای «لافارر»، «استموکسی»، «مورینگا اِمو»، «تیوانسی»، «سرینو» و «رومرو» همه نام‌هایی هستند که زیر سایه «پرگاس طب» قرار دارند. در این میان یک واژه زیاد شنیده می‌شد. «دکتر»؛ در باره «دکتر» سؤال کردم و متوجه شدم منظور، دکتر امیرهادی کامکار، مدیر عامل جوان و فرهیخته پرگاس طب بود که همه با احترام و علاقه زیاد درباره او صحبت می‌کردند.  در میان سالن میز و صندلی چیده شده بود که از پزشکان دعوت به پذیرایی می‌شد. 

محصولاتی کاملاً تخصصی بر پایه دانش و نوآوری

در سالن پرگاس طب، در همان بدو ورود، غرفه‌ای بود که پزشکان و مراجعه کنندگان را به سمت خود می‌کشاند.

ابتدا از پزشکان دعوت می‌شد تا از غرفه‌ای که در حال نمایش فیلم معرفی محصولات جدید شرکت بود، دیدن نمایند. پزشکان مدت زمانی را به تماشا و کسب اطلاعات می‌نشستند. سپس برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به غرفه اصلی در مرکز سالن مراجعه می‌کردند و ضمن پرسش‌های روتین، مواردی که در ذهنشان ابهام ایجاد شده بود را بیان می‌کردند تا به پاسخی درخور برسند. افراد حاضر در غرفه نیز با تسلط و طمأنینه محصولات را به‌طور کامل برای مراجعه‌کنندگان تشریح می‌کردند.

لافارر

افرادی نیز پشت کانتر آموزش حضور داشتند که بر ویژگی‌های محصولات رونمایی شده و محتوای کاتالوگ‌های موجود، اِشراف کامل داشتند و بهترین نقطه برای دریافت دقیق‌ترین اطلاعات بودند. یکی از افراد حاضر در سالن «پرگاس طب» دکتر مهرنوش بیات بود؛ مدیر تولید محتوا و آموزش پرگاس طب، که معرفی علمی محصولات به پزشکان و متخصصان زیر نظر او صورت می‌گرفت. 

از او درباره مشتریان اصلی و جامعه هدف محصولات شرکت پرسیدم و او با رویی گشاده گفت:

«جامعه هدف محصولات این شرکت طیف گسترده‌ای از افراد در سنین مختلف هستند و ما محصولاتی را تولید می‌کنیم که مورد مصرفِ آن هم خانم‌ها و هم آقایان هستند.»

او با ذکر مثال‌های متعدد تاکید کرد که از آنجایی‌که محصولاتشان مربوط به مراقبت از پوست و مو است، در بسیاری از محصولات این شرکت تمایز و استثنایی برای استفاده بین خانم‌ها و آقایان وجود ندارد. او توضیح داد:

«ما به دغدغه‌های مصرف‌کنندگان اشراف داریم، چه افرادی که مراقبت‌های پوستی خود را بعلت زمانبر بودن دوره اثربخشی نیمه کاره رها می‌کنند و چه آقایانی که به نسبت خانم‌ها تمایل به صرف زمان زیاد در مسائل مراقبتی پوست ندارند و اصولاً شکیبایی کمتری در این زمینه به خرج می‌دهند.

لذا ما علاوه بر تولید محصولاتی با دور اثربخشی کوتاه‌تر، محصولاتی به‌صورت پد طراحی و تولید کرده‌ایم که بطور تخصصی و جداگانه به رفع آکنه، جوانسازی و پاکسازی پوست می‌پردازند. این فرم محصول استفاده از آن‌را در هر مکان و هر زمان به‌سادگی مقدور می‌کند که می‌تواند برای استفاده آقایان نیز جذاب و مورد پسند باشند.»

او افزود که محصولات شرکت «پرگاس طب» مبنای علمی و آکادمیک دارند و لابراتورهای خارجی و بین‌المللی شرکت، پشتوانه آن‌هاست. به بیان دیگر این محصولات به شکل کاملاً تخصصی فرموله شده‌اند. ایشان در این راستا، به سری محصولات مراقبت از دور چشم برند «لافارر» که در ۵ نوع کاملاً اختصاصی فرموله شده‌اند، و همچنین برند جدید شرکت پرگاس طب که محصولات تخصصی تقویت رشد موی سر، مژه و ابرو را بر پایه ماده مؤثره جدید استموکسیدین فرموله کرده است، اشاره کرد.

 بیات گفت:

«در پروسه تولید هر محصول، مطالعات و تحقیقات دقیقی انجام می‌پذیرد و مقالات علمی معتبر مبنای تحقیقات هستند. بخشی از این مطالعات شامل تحقیق در مورد مواد مؤثره موجود در هر محصول می‌باشد که به دنبال آن اطلاعاتی کسب و گردآوری می‌شود که نتیجه حاصل از این مطالعات، در قالب کاتالوگ‌هایی منتشر می‌شود و در اختیار پزشکان و متخصصان قرار می‌گیرد تا آن‌ها با آگاهی لازم، نسبت به تجویز این محصولات اقدام نمایند و راهنمایی دقیق‌تری برای مراجعه کنندگان خود داشته باشند.

این نمایشگاه هم فرصت مناسبی است تا ما محصولات جدیدمان را با این روش اصولی به پزشکان محترم معرفی کنیم و در ادامه با نسخه شدن این محصولات و بازخورد کیفی خوب، رضایت مشتریان، که عالی‌ترین هدف شرکت محسوب می‌شود را داشته باشم..»

یک محصول منحصربه فرد از یک ماده منحصر به فرد

در گوشه دیگر این سالن، جایگاه‌هایی قرار داشت که در آنجا مدیران منطقه علمی شرکت که نماینگان علمی تحت نظر آنها فعالیت می‌کنند حاضر بودند و ضمن معرفی محصولات جدید، از پزشکان در مورد نظرات و بازخوردشان نسبت به محصول‌ها سؤال می‌کردند. 

با خانم عاشورپور، مدیر مدیکو مارکتینگ مجموعه هم در خصوص این رویداد صحبت کردم. عاشورپور با اشاره به حضور گسترده پزشکان متخصص و نامی در سالن «پرگاس طب»، این موضوع را گواه اعتماد آنان به مجموعه دانست. 

در قسمت انتهایی سالن، جایگاه ویژه‌ای قرار داشت که دو نفر از مدیران سازمان در آنجا حضور داشتند. اردشیر ثابت، معاونت مارکتینگ هلدینگ «پرگاس طب» و علی کاشی، مدیر دیجیتال مارکتینگ این شرکت.

«شرکت پرگاس با برند لافارر از سال ۹۴ کار خودش را آغاز کرده است.» این اولین جمله‌ای بود که آقای ثابت بر زبان ‌آورد و در ادامه افزود:

«در سال نخست تعداد کارکنان این شرکت کمتر از 25 نفر بود، ولی حالا و بعد از گذشت 7 سال از آغاز فعالیت، با لطف خدا تعداد افرادی که با این هلدینگ همکاری می‌کنند بالغ بر هزار نفر است. عمده این افراد در سطوح بالای علمی وشغلی فعالیت دارند و اشتغال‌زایی در این فضا در سطح بالایی از تخصص صورت گرفته است.»

آقای کاشی در میان این صحبت‌ها یادآور شد که «در ابتدای فعالیت، تنوع محصولات ما به گستردگی امروز نبود، اما شرکت «پرگاس طب» امروز فقط با یک برند خود یعنی «لافارر» نزدیک به ۱۰۰ قلم کالا تولید کرده است.» آقای ثابت در تکمیل صحبت‌های او گفت: «ما همواره به تنوع سبد کالایی و کیفیت بیشتر فکر می‌کنیم و این روزها ما اولین شرکت در آسیا و دومین شرکت در جهان و هستیم که توانستیم با سنتز ماده مؤثره «استموکسین» از آن در محصولات برند «استموکسی» خود استفاده کنیم.»

آقای کاشی به محصولات جدید شرکت اشاره می‌کند:

« محصولات ما در چهار حوزه مراقبتی پوست، مو، محصولات تسکین‌دهنده درد و محصولات بانوان تولید می‌شود و در این نمایشگاه ما 21 محصول جدید این هلدینگ را رونمایی کردیم. جالب است بدانید برند «لافارر» در سال 99 دومین برند پربازدید ایرانی بود که در سایت دیجی کالا مورد جستجو قرار می‌گرفت و ما این اتفاق را دلیل بر محبوبیت این برند می‌دانیم.»

محصولات جدید با ارزش پیشنهادی خاص

آقای ثابت بعد از این معرفی مختصر، اما مفید، به چند اتفاق اخیر و جدید در این هلدینگ اشاره کرد.

«سال گذشته با تلاش بی‌وقفه سازمان توانستیم دومین برند شرکت پرگاس طب یعنی "مورینگا اِمو" را در حوزه سلامت پوست و مو با تنوع تقریبی ۴۰ محصول روانه بازار کنیم، محصولی که با وجود تخصصی بودن و داشتن ترکیب انحصاری لافااُیل و منحصر بفرد بودنِ برخی از محصولات آن، در محدوده قیمتی پایین‌تر از برند پریمیوم لافارر تولید شد تا ما بتوانیم سبد کالایی گسترده‌تری از نظر قیمتی هم داشته باشیم و نیازهای طیف وسیع‌تری از جامعه را در با محصولات با کیفیت پاسخ دهیم.»

او در ادامه اضافه کرد:

«به پشتوانه تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کردیم، در حال ورود به حوزه صنعت شوینده‌های خانگی هم می‌باشیم و تا امروز سه برند جدید محصولات شوینده را وارد بازار کرده‌ایم. از جمله شوینده ظرف «سرینو» را که بصورت ژل فرموله شده و غلیظ‌تر است، لذا با مقدار کمتر، شویندگی لازم را ارائه می‌هد و با این وجود راحت‌تر نیز آبکشی می‌شود و مدت زمان ظرف‌شویی و مصرف آب را کاهش می‌دهد.

او گفت: «ما محصولات برند «تیوانسی» که شامل ۹ نوع شامپو و ۷ نوع نرم‌کننده تخصصی است را هم تولید کرده‌ایم که در ماه جاری وارد بازار شده است. شامپوهای این محصول از تکنولوژی ۳MOL (تکنولوژی سه مول) برخوردارند که علاوه بر قابلیت شویندگی ملایم و پاک کنندگی بالا، میزان حساسیت‌زایی ناشی از مواد شوینده شامپوها در آن‌ها به حداقل می‌رسد.»

مایع دستشویی «رومرو» هم دیگر محصول جدید هلدینگ پرگاس طب است. آقای ثابت درباره این محصول توضیح داد: «این برند، اولین مایع دستشویی است که حاوی پروبیوتیک (باکتری‌های مفید پوست) می‌باشد، که می‌تواند تضمین کننده سلامت پوست افراد با حفظ تعادل باکتریایی آن باشد. او صحبت‌هایش را با این جمله به پایان می‌برد که: «هر محصول که از مجموعه ما معرفی می‌شود، یک محصول خاص است که ما با ارزش پیشنهادی خاصی آن را به مصرف کنندگان پیشنهاد می‌کنیم.»

صحبت‌هایمان که به پایان رسید ساعت ۵ شده و کار نمایشگاه به پایان رسیده بود. بی‌آنکه فرصتی برای تماشای غرفه‌های دیگر به وجود بیاید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.